آرشیو شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۲۳۳۱۰
اخبار کشور
۱۱

نگاهی به دیروزنامه های زنجیره ای

زنان باید در مناصب باشند اما نه در دوره اصلاح طلبان!

سرویس سیاسی : روزنامه اعتماد روز پنجشنبه در مطلبی به قلم یکی از فعالین زن منتسب به طیف مدعی اصلاحات نوشت: «حضور زنان در منصب های قدرت و حاکمیتی، نسبت به چند دهه قبل بیشتر شده است، اما متاسفانه همچنان کم است و جای تامل دارد... همان طور که در مناصبی مانند وزیر، استاندار و معاونت های مهم ریاست جمهوری (غیر از امور زنان و خانواده) زنان نه تنها کمترین بلکه هیچ حضوری ندارند، هیات رئیسه مجلس نیز از این قاعده مستثنی نیست.»

گفتنی است، اصلاح طلبان به بسیاری از قشرها به عنوان ابزار انتخاباتی و تبلیغاتی برای وجهه دادن به خود نگاه می کنند. اگر کمی به سطح شعارها و دغدغه هایی که این جریان سیاسی درباره اقشار و صنوف مختلف سر داده اند، توجه کنیم به خوبی جنس جعلی و انحرافی بودن این شعارها را درمی یابیم. این جریان سیاسی خصوصا در حوزه زنان به شکل کاملا ابزاری برای رای آوری و پر کردن سبد رای خود نگاه می کند. در همین باب حتی خود زنان اصلاح طلب که کنش های سیاسی تند و تیزی از خود در برخی از مواقع نشان می دهند هم معترف به استفاده ابزاری از رای 50 درصد جامعه شده اند.

این طیف وقتی خودشان در دولت و مجلس قدرت را در دست داشتند و می توانستند دست به انتخاب مدیر زن بزنند، از این موضوع اجتناب کردند. در واقع ما با مدل جدیدی از تکریم زنان به سبک اصلاح طلبان مواجه هستیم که در شعارها زنان را عزیز می دارند و هنگام عمل به یکدیگر محول می کنند و خود از دادن مسئولیت به زنان طفره می روند.