آرشیو شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۶۴۹۷
تجسمی
۱۱
خبر

«جماران» میزبان رویداد تجسمی با محوریت زن

حسینیه جماران روز گذشته میزبان یک رویداد تجسمی بود که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، اداره شهرستان شمیرانات، حوزه هنری و چند دستگاه دیگر برپا شد.

در این رویداد هنری، نگاه حضرت امام خمینی (ره) به جایگاه بانوان از سوی برخی از هنرمندان ترسیم و در قالب آثار هنری ارائه شد. در این رویداد هنرمندان جملات و کلیدواژه هایی که حضرت امام(ره) در توصیف مقام بانوان داشتند، دستمایه خلق آثار هنری شد.

​​​​​​​محمد خراسانی زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی درباره این کارگاه های هنری که همزمان با سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر آغاز شده، یادآور شد: به بهانه مناسبت های مختلف هنرمندان تجسمی آمادگی دارند که در عرصه های مختلف فرهنگی نقش آفرینی کنند. اگر این رغبت از سوی دستگاه ها وجود داشته باشد، وزارت فرهنگ نیز همراهی و هماهنگی های لازم را انجام دهد و در این راستا می توانیم از ظرفیت هنرمندان در سطوح مختلف بهره مند شویم. مدیرکل هنرهای تجسمی با اعلام این خبر که رویدادهای هنری این چنینی در روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت، افزود: در روزهای آتی ما چند رویداد هنری دیگر را پیش رو خواهیم داشت. یکی از این رویدادها در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) و در آستانه سالگرد رحلت ایشان برگزار می شود.