آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۵۷۴۰
خودرو
۱۶

جهان خودرو

سرمایه گذاری کره ای ها برای ساخت باتری در آمریکا

دنیای اقتصاد : گروه خودروسازی هیوندای کره جنوبی و ال جی انرژی سولوشن اعلام کردند با توجه به استفاده از اعتبارات مالیاتی، یک کارخانه باتری خودروهای الکتریکی به ارزش 3/ 4میلیارد دلار در ایالات متحده ایجاد خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، سازندگان باید به شرایط و مقررات منابع جدید ایالات متحده برای اجزای باتری خودروهای برقی و مواد معدنی حیاتی پایبند باشند تا خریداران وسایل نقلیه آنها بتوانند طبق قانون کاهش تورم (IRA) تا سقف هفت هزار و 500دلار اعتبار مالیاتی دریافت کنند.خودروهای شرکت هیوندای موتور و شرکت خودروسازی کیا در حال حاضر واجد شرایط نیستند. هیوندای و ال جی انرژی سولوشن اعلام کردند که ساخت کارخانه در ایالت جورجیا در نیمه دوم سال 2023 و تولید باتری نیز در اوایل سال 2025 آغاز می شود. آنها اعلام کردند که ظرفیت تولید سالانه 30گیگاوات ساعت خواهد داشت که برای 300هزار خودروی الکتریکی کافی است. براساس گزارش رویترز، گروه خودروسازی هیوندای، سومین خودروساز بزرگ جهان از نظر فروش خودرو، در حال ساخت تاسیسات تولید خودروهای برقی و باتری در برایان جورجیاست.

عجله کالیفرنیا برای برقی شدن

دنیای اقتصاد : ایالت کالیفرنیا این هفته از آژانس حفاظت از محیط زیست درخواست کرد طرح موجود مبنی بر اینکه باید تمام خودروهای جدید فروخته شده در این ایالت تا سال 2035 الکتریکی یا پلاگین برقی هیبریدی باشند تصویب کند. در پاسخ به درخواست کالیفرنیا، تیم کارول، سخنگوی EPA گفت: «مانند تمام درخواست های معافیت از کالیفرنیا، ما یک فرآیند عمومی باز را در بررسی آن دنبال می کنیم، همان طور که آژانس به طور معمول این کار را انجام می دهد.» تا به امروز، دولت بایدن از تایید تعیین جدول زمانی برای حذف تدریجی خودروهای فقط بنزینی خودداری کرده است. بر اساس پیشنهادی که در آوریل منتشر شد، EPA قصد دارد تا سال 2032 به میزان قابل توجهی از آلایندگی خودروها را کاهش دهد. پیش بینی می شود تا سال 2030، خودروسازان تا 60 درصد محصولات برقی تولید کنند که این تعداد تا سال 2032 به 67درصد خواهد رسید. این افزایش ده برابری نسبت به سال 2022 است. تنها 8/ 5درصد از خودروهای فروخته شده در ایالات متحده الکتریکی بوده اند. قوانین آلایندگی صفر کالیفرنیا با هدف کاهش 25درصدی آلودگی ناشی از مه دود حاصل از خودروهای سبک تا سال 2037 تصویب شده اند. برای دستیابی به این هدف، مقرر شده 35 درصد از خودروهای جدید فروخته شده در سال 2026، برقی یا پلاگین هیبریدی باشند.

درز اطلاعات محرمانه تسلا

تسنیم : روزنامه آلمانی «هندلزبلات» در گزارشی اعلام کرد که یکی از کارمندان تسلا، 100 گیگابایت اطلاعات حساس را از این شرکت آمریکایی منتشر کرده و در آن جزئیات نقص فنی خودروهای برقی و همچنین اطلاعات شخصی کارکنان و مشتریان آمده است.به نقل از راشاتودی، در گزارش این روزنامه که روز پنجشنبه تحت عنوان «سیستم رانندگی خودکار من نزدیک بود مرا بکشد» به صورت آنلاین منتشر شد، آمده است «مقدار زیادی از اطلاعات داخلی از تسلا درز کرده است» و این اطلاعات فاش شده نشان می دهد مشکلات تسلا در عملکرد سیستم رانندگی خودکار خودروهای این شرکت «می تواند حتی بزرگ تر از چیزی باشد که قبلا تصور می شد».

این گزارش حاکی است که فایل های لو رفته از تسلا شامل هزاران شکایت بین سال های 2015 تا 2022 توسط مشتریانی از سراسر ایالات متحده، اروپا و آسیاست که نگرانی های جدی را در مورد ایمنی ویژگی «رانندگی خودکار کامل» (FSD) در خودروهای تسلا ایجاد می کند. از جمله موارد گزارش شده، مشکلات شتاب گیری و ترمز خودکار است که امکان دارد خودرو به طور ناگهانی ترمز کرده یا شتاب بگیرد. به گفته این روزنامه، اگرچه برخی از رانندگان با خیال راحت کنترل خودروی خود را به دست گرفتند، برخی دیگر «سر از یک حفره درآوردند، به دیوارها برخورد و یا با وسایل نقلیه روبرو تصادف کردند.»