آرشیو چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۱۹۸
حوادث
۱۶

حوادث کوتاه

قتل خونین پسر ایلامی توسط 4 جوان

عاملان قتل خونین پسر ایلامی که در خیابان دست به جنایت زده بودند در کمتر از یک ساعت دستگیر شدند.

سرهنگ کرم حسنی، فرمانده انتظامی دره شهر گفت: در پی اعلام خبری به پلیس 110 مبنی بر وقوع درگیری عده ای در میدان امام رضا(ع) دره شهر بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: نیروهای انتظامی پس از حضور در محل دریافتند در این درگیری پسری 25 ساله به علت ضربات چاقو به قتل رسیده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با حضور مقام قضایی در محل درگیری و اقدام بموقع پلیس، قاتل و 3 نفر دیگر از عاملان نزاع در کمتر از یک ساعت دستگیر و به مقر انتظامی انتقال داده شدند.

سرهنگ کرم حسنی با بیان اینکه چاقویی که باعث قتل جوان دره شهری شده بود نیز کشف شد، بیان کرد: قاتل به همراه دیگر افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی تاکید کرد: حفظ نظم و امنیت مردم خط قرمز پلیس است و با افراد ناقض امنیت برخورد مقتدرانه و قانونی می کند.

کیفرخواست پرونده قتل آیت الله سلیمانی صادر شد

کیفرخواست پرونده سوء قصد به آیت الله سلیمانی به دادگاه کیفری ارسال شده است.

محمد کریمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: در حال حاضر این کیفرخواست به دادگاه کیفری یک شهرستان بابل ارسال شده است.

وی در خصوص ادامه روند پیگیری قضایی این پرونده ادامه داد: در مرحله بعدی وقت رسیدگی اعلام می شود.

پیش تر دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران اعلام کرده بود که پرونده قضایی بررسی ابعاد سوءقصد حادثه شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی در دادستانی بابلسر تشکیل شده است.

آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه 6 اردیبهشت ماه برای انجام امور بانکی به یکی از بانک های بابلسر در محدوده میدان شهربانی مراجعه کرد که به ضرب گلوله نگهبان بانک مجروح و بر اثر شدت جراحات، به شهادت رسید.

قتل مرد 60 ساله به دست سارقان خشن

دزدان بی رحم برای اجرای نقشه خود وقتی در برابر مقاومت های مرد 60 ساله قرار گرفتند، او را به قتل رساندند.

سرهنگ ابوالفضل وزیری، رئیس پلیس رامیان در خصوص وضعیت پرونده قتل مرد 60 ساله گفت: در پی وقوع قتل در زمین های کشاورزی خان ببین، رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این حادثه در اواخر اسفند سال 1401 رخ داده بود، ادامه داد: با تلاش های بی وقفه پلیس و ماموران آگاهی، سرنخ هایی از عاملان این جنایت به دست آمد.

فرمانده انتظامی رامیان با تاکید بر اینکه پس از هماهنگی با مراجع قضایی، عملیات دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت، افزود: قاتلان در یک عملیات غافلگیرانه پس از حدود 3 ماه دستگیر شدند.

وی انگیزه متهمان در اقرار پس از تحقیقات اولیه را سرقت موتورسیکلت مقتول عنوان و خاطرنشان کرد: بر اساس ادعای متهمان پس از مقاومت مقتول در حین سرقت به ناچار وی را به قتل رساندند که چگونگی انجام قتل در دست بررسی است.

این مقام انتظامی در ادامه به دیگر پرونده در دست اقدام پلیس رامیان اشاره کرد و توضیح داد: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت در شهرستان رامیان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پلیس پس از انجام یک سری اقدامات تخصصی و اطلاعاتی گسترده موفق شد یک سارق مرتبط با این پرونده را شناسایی کند، تصریح کرد: متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.وزیری اعترافات متهم دستگیر شده را مبین پذیرفتن سرقت های مذکور دانست و گفت: متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات پلیس به 11 فقره سرقت اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی رامیان از تکمیل پرونده و ارجاع متهمان به دستگاه قضایی خبر داد و تصریح کرد: قطعا تامین و برقراری امنیت جانی و مالی شهروندان از وظایف ذاتی پلیس است و ماموران انتظامی با برهم زنندگان امنیت بشدت برخورد کرده و یقینا متخلفین را پس از دستگیری به مراجع قضایی تحویل می دهند.