آرشیو پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۱۹۹
صفحه اول
۱

پرسپولیس، استقلال را شکست داد و قهرمان جام حذفی شد

سرخ ها فاتح سه جام

ی: استقلال و پرسپولیس از ساعت 19:45 دقیقه دیروز در ورزشگاه آزادی تهران، فینال جام حذفی را برابر هم برگزار کردند که قضاوت آن را اشکان خورشیدی بر عهده داشت. ریکاردو ساپینتو، سرمربی آبی پوشان پایتخت در این بازی؛ سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی، صالح حردانی، روزبه چشمی، آرش رضاوند، سعید مهری، مهدی قایدی، ارسلان مطهری و محمد محبی را به عنوان نفرات اصلی استقلال روانه میدان کرد و یحیی گل محمدی هم علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی فر، علی نعمتی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، وحید امیری، سعید صادقی و عیسی آل کثیر را در ترکیب اصلی قرار داد.

در آغاز این مسابقه، توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود تا اینکه استقلال دو فرصت خوب گلزنی را توسط محبی و مطهری از دست داد. در این میان، پرسپولیس از یکی از فرصت های خود استفاده کرد و دقیقه 30 روی یک ارسال از سمت راست، با دفع سر ناقص صالح حردانی همراه شد و توپ پشت محوطه جریمه به مهدی ترابی رسید و این بازیکن با یک شوت محکم از پشت محوطه جریمه، قفل دروازه استقلال را باز کرد و تیمش را پیش انداخت. این در حالی است که مطهری در ادامه مصدوم شد تا از دقیقه 32 جایش را به پیمان بابایی بدهد.

در ادامه استقلال باز هم فرصت گلزنی داشت اما شوت مهری به تیر خورد تا نیمه اول به سود سرخپوشان به پایان برسد. نیمه دوم با حملات استقلال آغاز شد، ولی از دقیقه 60 به بعد بازی دوباره آرام تر شد. در دقیقه 85 خورشیدی مصدوم شد و نتوانست به قضاوت ادامه دهد تا در اتفاقی کم نظیر داور تعویض شود و جای خود را به محمدحسین زاهدی فر دهد. در ادامه استقلال بر حملات خود افزود تا اینکه در دقیقه 100 وقت های تلف شده توانست گل تساوی را به ثمر برساند. دقیقه 11+90: ارسال سعید مهری روی دروازه با ضربه سر محمدحسین مرادمند به گل تساوی آبی ها تبدیل شد تا شاگردان ساپینتو در آخرین ثانیه بازی به گل برسند. در نیمه اول وقت های اضافه، پرسپولیس بازی بهتری را از خود به نمایش گذاشت، اما حملات این تیم به ثمر نرسید. در نیمه دوم وقت های اضافه هم پرسپولیس هجومی ظاهر شد و دقیقه 115 یک ضربه کاشته چسبیده به خط عرضی زمین نصیب پرسپولیس شد که ارسال بلند امید عالیشاه بدون برخورد به بازیکنی، به صورت مستقیم وارد دروازه شد تا سرخ ها به گل دوم برسند.

این بازی در نهایت با نتیجه 2 بر 1 به سود پرسپولیس به پایان رسید تا این تیم قهرمان جام حذفی شود و به طور خودکار قهرمان سوپرجام هم شود تا سه گانه را در طول فصل کسب کند.