آرشیو پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۲۳۳۱۵
صفحه آخر (جهان)
۱۲

افزایش شدید عملیات های استشهادی در فلسطین

25 عملیات استشهادی و هلاکت 20 صهیونیست در سال جاری میلادی

سرویس خارجی: با ادامه تنش ها در فلسطین اشغالی، اکنون مشخص شده که طی کمتر از شش ماه گذشته حداقل 20 صهیونیست در عملیات نیروهای فلسطینی کشته شده اند. چشم اندازی برای کاهش تنش ها و آرام شدن اوضاع در فلسطین دیده نمی شود، زیرا فلسطینی ها حاضر به کوتاه آمدن در برابر اشغالگران صهیونیستی نیستند.

طی شش ماه اخیر، صهیونیست ها با یکی از ناامن ترین دوران های خود در مناطق اشغالی فلسطین رو به رو بوده اند. شبکه 12 رژیم صهیونیستی روز گذشته ضمن انتقاد از افزایش دامنه عملیات های استشهادی فلسطین، گزارش داد، از آغاز سال 2023 تاکنون، مبارزان فلسطینی 25 عملیات علیه شهرک نشینان صهیونیست انجام داده اند. این شبکه خبر داد که در جریان این عملیات ها، 20 اسرائیلی به هلاکت رسیدند و 41 نفر هم زخمی شدند. البته منابع صهیونیستی به طور معمول عادت به سانسور شدید حوادث و تلفات خود دارند و انتظار می رود که آمار تلفات صهیونیست ها بسیار بیشتر از این هم باشد.عملیات های نظامی رو به گسترش فلسطینی ها علیه اشغالگران، مهم ترین واکنش آنها به بیش از 75 سال اشغال سرزمین شان است. اشغالگری ای که تاکنون راه حل های سیاسی برای آن بی نتیجه بوده است و به نظر می رسد شکست راه حل های سیاسی دهه های گذشته به تمایل و گرایش بیشتر فلسطینی ها به سوی عملیات مسلحانه و نظامی علیه صهیونیست ها منجر شده است. از همین رو نیز طی کمتر از شش ماه گذشته، حداقل 20 نفر کشته روی دست صهیونیست ها مانده است. این آمار به معنای بیش از 3 نفر تلفات در هر ماه است. در 12 ماه سال گذشته میلادی، یعنی سال 2022 که خونین ترین سال برای صهیونیست ها طی 10 سال گذشته لقب گرفته بود، در مجموع 30 صهیونیست کشته شدند که به معنای 2.5 نفر در هر ماه بود، اما اگر روند تلفات صهیونیست ها در شش ماه آتی سال به شکل کنونی ادامه یابد، صهیونیست ها با افزایش چشمگیر تلفات در مقایسه با سال گذشته رو به رو خواهند بود که به معنای آن است لقب سال خونین برای صهیونیست ها از سال 2022 به سال 2023 منتقل خواهد شد.

گزارش های اخیر سازمان ملل نیز نشان دهنده تشدید خشونت‎ها در فلسطین اشغالی است. دو ماه پیش، «تور ونسلند»، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور غرب آسیا گفته بود که از تکرار حوادث در فلسطین «عمیقا نگران» است. تحلیلگران سیاسی نیز می گویند که رویدادهای چند ماه اخیر در سال 2023 و رویدادهای نیمه دوم سال 2022 از زمان انتفاضه دوم از سال 2000 تاکنون بی سابقه است. تا چند سال پیش تنش ها در مناطق اشغالی فلسطین در ماه رمضان اوج می گرفت، اما امسال و سال گذشته حتی پس از ماه رمضان همچنان فلسطین اشغالی پرتنش است. از سوی دیگر چشم اندازی برای کاهش تنش ها و آرام شدن اوضاع در فلسطین دیده نمی شود، زیرا کاهش تنش مستلزم سازش بین بازیگران داخلی یا مداخله بازیگران مهم بین المللی است، اما هیچ کدام از این دو شرایط در فلسطین رخ نمی دهد. نه فلسطینی ها حاضر به کوتاه آمدن در برابر اشغالگران هستند و نه بازیگران بین المللی علاقه ای به حل بحران در فلسطین از خود نشان می ‍ دهند. لذا شاید تنها راه حل فلسطین عزم و اراده آهنین خود فلسطینی ها برای آزادی وطن شان باشد.

حمله سایبری به یک شرکت فناوری رژیم صهیونیستی

حملات سایبری علیه رژیم صهیونیستی نیز همچنان ادامه دارد. در همین ارتباط نیز، نشریه معاریو اعلام کرد که در جریان حمله سایبری به سیستم رایانه ای شرکت «تنووا»، رژیم صهیونیستی برخی دستگاه های رایانه ای این شرکت هدف حمله قرار گرفته اند و مدیران بخش امنیت سایبری این شرکت به ناچار پس از اطلاع از این حادثه، مجبور به قطع سیستم رایانه مرکزی شرکت با هدف مهار این حمله شده اند. این در حالی است که شورای امنیت سایبری رژیم صهیونیستی نیز با تایید این خبر اعلان کرد که در حال بررسی علت و ابعاد این حمله سایبری می باشد. تا بدین لحظه هیچ گروهی مسئولیت این اقدام را برعهده نگرفته است. دفتر مرکزی شرکت تنووا که در زمینه فناوری های پیشرفته فعالیت دارد در منطقه «کتسرین» سرزمین های اشغالی واقع شده است. رژیم صهیونیستی چند سال است که در معرض حملات گسترده سایبری قرار دارد و بخش پشتیبانی فنی بسیاری از سازمان های مهم و اساسی امنیتی، خدماتی، تجاری و صنعتی اسرائیلی از کار افتاده است و این رژیم اطلاعات مهم و حساسی را از دست داده است. سازمان های امنیتی صهیونیستی پی بردند که بسیاری از نهادهای امنیتی و نظامی و بخش فناوری و تکونولوژی رژیم صهیونیستی طی ماه های اخیر بار ها هدف حملات گسترده سایبری قرار گرفته و دشمن صهیونیستی به رغم پیشرفت در زمینه تکنولوژی و امنیتی، در مقابله با این حملات ناکام مانده است. اکنون حملات سایبری علیه سیستم ها و نهادهای امنیتی رژیم اسرائیل به تهدیدی وجودی و حیاتی برای این رژیم تبدیل شده است. حملات سایبری توانسته سایت های ده ها بانک اسرائیلی را از کار بیندازد، در روند فعالیت چراغ های راهنمایی رانندگی به سبب قطع جریان برق اختلال ایجاد کند، حتی برخی فرودگاه ها و بندر ها و خطوط راه آهن نیز تعطیل شده، معاملات تجاری با مشکل مواجه شده و در کل رژیم صهیونیستی در نتیجه این حملات دچار فروپاشی و ناتوانی در بازگرداندن اوضاع به روال عادی برای ساعات متمادی شده است. در کنار این مسائل، شواهد و قرائنی نیز وجود دارد که ضعف و ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابله با حملات سایبری را نشان می دهد. کابینه نتانیاهو نیز در جلسات خود بر ضرورت ارتقای سامانه های دفاعی و اختصاص بودجه ای ویژه برای برخی نهادهای امنیتی و فنی با همکاری سازمان های آمریکایی و اروپایی در چاچوب یک توافق امنیتی سایبری و مبارزه با حملات سایبری تاکید کرده است، اما با این وجود، این تلاش ها نتیجه ای در پی نداشته و زیرساخت های رژیم صهیونیستی همچنان در معرض نفوذ و حملات گسترده قرار دارد.

جزئیات مرگ مشکوک افسر اطلاعاتی موساد

خبر دیگر این که یک روز پس از آن که منابع رسانه ای صهیونیستی، از مرگ یک مقام سابق اطلاعاتی این رژیم بر اثر واژگونی قایق تفریحی در ایتالیا خبر دادند، اکنون جزئیات بیشتری از این حادثه علنی شده است. نام و چهره این مقام سابق اطلاعاتی به دلیل پروتکل های امنیتی افشا نشد اما گفته شده که سه فرد دیگر همراه با این افسر اطلاعاتی کشته شده و دیگر افسران کشته شده از نیروهای سابق سازمان اطلاعات ایتالیا بودند. «نیئر دفوری» تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی نیز به شبکه 12 گفت که دولت ایتالیا به سرعت دلیل واژگونی را شرایط آب و هوایی و خرابی قایق اعلام کرد، اما روزنامه صهیونیستی «معاریو»، روز چهارشنبه با انتشار گزارشی، پشت پرده واژگونی یک قایق توریستی در دریاچه «ماجیوره» در شمال ایتالیا را فاش کرد و از نشست شماری از ماموران اطلاعاتی ایتالیا و موساد اسرائیل خبر داد. به اعلام رسانه های ایتالیایی، در این حادثه چهار نفر از 25 سرنشین قایق مذکور، غرق شدند و پنج نفر دیگر زخمی شدند. در میان کشته ها دو نیروی اطلاعاتی ایتالیایی و اسرائیلی به چشم می خورند که سن آنها بالای 50 سال است. از سوی دیگر خبرگزاری والاه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که افسر کشته شده موساد در ماجرای کشتی تفریحی در دریاچه ماگیورای ایتالیا تنها افسر اطلاعاتی اسرائیلی حاضر در کشتی نبوده است. این خبرگزاری در یک افشاگری بزرگ اعلام کرد که 18 نفر از 20 مسافر قایق واژگون شده در دریاچه ماگیورا، پرسنل اطلاعاتی سابق یا فعلی بودند که به سرعت از بیمارستان ها و هتل ها تخلیه شدند تا ردی از آنها باقی نماند. در میان چهار کشته شده یک عضو سابق موساد نیز وجود دارد که نامش فاش نشده است.