آرشیو شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۵۷۴۴
ورزش
۳۱

اخبار خارجی

امروز؛ فینال جام حذفی انگلیس

دنیای اقتصاد: فوتبال باشگاهی انگلیس امروز رسما به پایان می رسد. جایی که از ساعت 17:30 دو تیم همشهری منچسترسیتی و منچستریونایتد فینال جام حذفی این کشور موسوم به FA کاپ را برگزار می کنند. رقابتی که قدیمی ترین تورنمنت فوتبالی جهان به شمار می آید و برای هردو تیم بسیار حساس است. یونایتد پس از قهرمانی در جام اتحادیه، به فکر فتح دومین جام داخلی خود در این فصل است و من سیتی البته هدف والاتری دارد؛ اینکه پس از قهرمانی در لیگ برتر، این جام را هم ببرد تا با روحیه بالاتری به فینال لیگ قهرمانان برسد و یک سه گانه تاریخی را به دست بیاورد. هدف تیم آماده پپ گواردیولا همین است، اما اریک تن هاخ هم می داند که برای هواداران شیاطین سرخ بسیار مهم است که آنها تنها تیم تاریخ انگلیس باقی بمانند که در یک فصل سه جام کسب کرده است.

مورینیو محروم می شود؟

دنیای اقتصاد: پس از شکست رم مقابل سویا در ضربات پنالتی و از دست رفتن قهرمانی لیگ اروپا، از ژوزه مورینیو فیلمی منتشر شد که در پارکینگ ورزشگاه در حال فریاد زدن بر سر آنتونی تیلور، داور بازی و برخی مسوولان مسابقه دیده می شود. آقای خاص در نشست خبری خود گفت: «داور انگار اسپانیایی بود. او بارها به بازیکنان ما کارت زرد نشان داد، اما لاملا که باید کارت زرد دوم را می گرفت با بخشش داور مواجه شد. او در زمین ماند و ضربه پنالتی اش را هم تبدیل به گل کرد. ما بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشتیم و طبیعی است که بازیکنان از این شکست ناراحت باشند.» اما رویارویی مورینیو با مسوولان مسابقه در پارکینگ ممکن است برای سرمربی که شکست را به راحتی نمی پذیرد، گران تمام شود.

بنزما ماندنی شد

دنیای اقتصاد: درحالی که خبرنگاران مطرحی پیوستن کریم بنزما به الاتحاد عربستان با یک قرارداد نجومی را تایید کرده بودند، این بازیکن با چرخشی 180 درجه ای اعلام کرد که فصل آینده هم در رئال مادرید خواهد ماند. برنده توپ طلای 2022 در این باره گفت: «من هنوز یک بازی دارم. فردا تمرین دارم، بنابراین در حال حاضر در مادرید هستم. رفتن به والدبباس برای تمرین کار نیست، بلکه در ذهنم از حضور در رئال مادرید لذت می برم.»

پی اس جی و تکذیب رفتن مسی

دنیای اقتصاد: دو روز قبل کریستوف گالتیه، سرمربی پاری سن ژرمن تایید کرد که بازی امشب تیمش برابر کلرمون فوت که در هفته پایانی لیگ یک برگزار می شود، آخرین بازی لیونل مسی با پیراهن پاریسی ها خواهد بود. باشگاه پی اس جی، اما اعلام کرد که این صحبت های گالتیه «اشتباه» است. منابع پاریس اعلام کردند که صحبت های گالتیه مربوط به آخرین بازی «این فصل» است نه به این معنا که مسی حتما بعد از بازی شنبه از پاریس جدا خواهد شد.