آرشیو سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۲۰۰
ورزشی
۲۰

فوتبال ایران

باشو در راه بازگشت به امارات

مهدی قایدی متنی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که از آن بوی خداحافظی به مشام می رسد. ستاره استقلال در این پست نوشت: «امیدوارم روزهای آینده روشن تر و شیرین تر باشه و استقلالی ها هر جای دنیا هستن از ته دل شاد باشن. قلب من همیشه آبی هست و آبی می ماند.» با توجه به این متن و حضور قرضی قایدی در استقلال، به نظر می رسد که او به شباب الاهلی بازگردد. در همین رابطه، نشریه «الخلیج» امارات خبر داد، قایدی بعد از یک فصل حضور قرضی در استقلال و درخشش در لیگ برتر ایران، دوباره به ترکیب شباب الاهلی برمی گردد.

بیرانوند و رونالدو هم تیمی می شوند؟

علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش پرسپولیس حالا دو پیشنهاد وسوسه کننده از تیم های عربستانی دریافت کرده است. شنیده ها حاکی از آن است که الاتحاد و النصر عربستان دو تیمی هستند که خواهان جذب بیرانوند از پرسپولیس شده اند که در میان آنها، پیشنهاد النصر 3.5 میلیون دلاری است و اگر بیرو راهی این تیم شود، با کریستیانو رونالدو هم تیمی خواهد شد. این در حالی است که بیرانوند تا تیرماه 1404 با پرسپولیس قرارداد دارد اما با بندی که در قرارداد این بازیکن وجود دارد، به نظر می رسد تیم های عربستانی کار سختی برای جذب او نداشته باشند و با پرداخت 250 هزار دلار او را به خدمت بگیرند.

آغاز تمرین تیم ملی برای فیفادی پیش رو استارت برای قهرمانی در کافا

تیم ملی که برای فیفادی پیش رو در مسابقات کافا حضور خواهد یافت، روز یکشنبه اولین تمرین خود را برگزار کرد. شاگردان امیرقلعه نویی در این تورنمنت به مصاف تیم های افغانستان و عمان خواهند رفت. در این بین برخی از بازیکنان تیم ملی با رسانه ها گفت و گو کردند. احسان حاج صفی، کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان درباره تورنمنت کافا بیان کرد: «تورنمنت بدی نیست و فکر می کنم تورنمنت خوبی را داشته باشیم چرا که تیم های خوبی مانند عمان و ازبکستان حضور دارند که شرایط خوبی برای تیم ملی است تا آماده سازی خوبی برای جام ملت ها باشد و امیدوارم استارت قهرمانی تیم ملی را آنجا بزنیم و در ادامه هم در جام ملت های آسیا قهرمان شویم.»

حضور دستیار خارجی قلعه نویی در ایران

آنتونیو مانیکونه، مربی سابق لاتزیو به عنوان دستیار خارجی امیرقلعه نویی روی نیمکت تیم ملی ایران خواهد نشست. مانیکونه که بیش از یک ماهی است با فدراسیون فوتبال ایران مذاکره می کند، قرار است بزودی قرارداد خود را نهایی کند و به جمع کادر فنی تیم ملی بپیوندد. این مربی ایتالیایی دیروز در اردوی تیم ملی حضور یافت و قلعه نویی این مربی را به بازیکنان معرفی کرد. او نیز برای ماموریتی که در پیش دارد، برای بازیکنان فوتبال ایران آرزوی موفقیت کرد. مانیکونه، بازیکن سابق تیم ملی ایتالیاست و در اینترمیلان و پالرمو بازی کرده و چهره نسبتا معروفی در فوتبال ایتالیا محسوب می شود. البته عمده شهرت او به دستیاری ولادیمیر پتکوویچ برمی گردد، مربی صربستانی مشهور تیم ملی سوئیس که این دو با هم 3 تورنمنت بزرگ را تجربه کردند؛ دو جام ملت های اروپا (یورو 2016 و 2020) و جام جهانی 2018. در حالی که موفق ترین دوره تاریخی تیم ملی سوئیس به پیروزی بزرگی برمی گردد که مقابل فرانسه پرستاره اتفاق افتاد.

حذف آبی ها از آسیا تایید شد

دیروز سایت «فوتی رنکینگ» که اخبار فوتبال آسیا را به صورت اختصاصی پوشش می دهد، مدعی شد که استقلال به دلیل عدم کسب مجوز حرفه ای از لیگ قهرمانان آسیا محروم شده است. طبق اعلام این رسانه پرسپولیس، سپاهان و نساجی حضور خود را در لیگ قهرمانان آسیا قطعی کردند. این رسانه تراکتور را به عنوان جانشین استقلال در مرحله پلی آف گذاشت که تیم تبریزی برای حضور در مرحله گروهی باید با برنده دیدار شارجه با باشوندهارای بنگلادش بازی کند. در این بین باشگاه استقلال در واکنش به این موضوع اعلام داشت: «برخلاف برخی اخبار و گمانه زنی های مطرح شده، هیچ رای قطعی جهت مجوز حرفه ای باشگاه استقلال صادر نشده است. باشگاه استقلال کلیه مدارک، مستندات و دفاعیات خود را به کمیته استیناف ارائه کرده و منتظر بررسی عادلانه این مدارک است. ضمن اینکه در صورت لزوم، باشگاه استقلال این موضوع را در AFC نیز پیگیری خواهد کرد.»

طارمی باز هم بهترین ها را از آن خود کرد : قهرمانی پورتو در جام حذفی پرتغال

فینال جام حذفی پرتغال، بین تیم های پورتو و براگا یکشنبه برگزار شد که پورتو با 2 گل اوتاویو و گل به خودی ریکاردو اورتا برای نوزدهمین بار قهرمان جام حذفی شد. طارمی در این بازی برای پورتو بازی کرد و موفق شد ششمین جام خود با این باشگاه را فتح کند. در این بین زمزمه هایی در خصوص جدایی طارمی از پورتو به گوش می رسد که مهاجم تیم ملی پس از کسب عنوان قهرمانی جام حذفی، به شبکه اسپورت تی وی پرتغال درباره آینده اش گفت: «الان بگذارید از قهرمانی مان لذت ببریم. من با پورتو قرارداد دارم و اینجا هستم.» اما نمایش خیره کننده طارمی در فصل 2022-2023 لیگ پرتغال باعث شده تا ستاره سابق پرسپولیس جوایز بهترین ها را یکی پس از دیگری به خود اختصاص دهد. او که در این فصل با به ثمر رساندن 22 گل جایزه آقای گلی لیگ برتر پرتغال را کسب کرده بود با اعلام سازمان لیگ برتر پرتغال در خط حمله بهترین ستارگان فوتبال پرتغال قرار گرفت. در این بین سایت «گل پوینت» پرتغال نیز در ارزیابی فنی اش از بهترین های فصل 2022-2023 در لیگ برتر پرتغال پرده برداشت که ستاره تیم ملی کشورمان با کسب میانگین 6.72 امتیاز در صدر بهترین ها قرار گرفت.

فعالیت ظهیری معلق شد

پس از حضور عجیب حسن ظهیری کمک داور دربی در مراسم جشن قهرمانی پرسپولیس که با واکنش های مختلفی مواجه شد، کمیته انضباطی در خصوص تخلفات ظهیری رای خود را صادر و اعلام کرد تا صدور رای مقتضی فعالیت داوری نامبرده معلق می شود. همچنین ظهیری جهت ادای توضیحات در خصوص تخلف خود روز دوشنبه بیست و نهم خرداد ماه در کمیته انضباطی حضور خواهد یافت.