آرشیو سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۶۵۰۴
صفحه آخر
۳۶

کاربران ایرانی چقد در شبکه های اجتماعی فعال هستند؟

حاضران مجازی

داده ها بهترین سنجه برای فهم و آگاهی از چگونگی قرارگیری ما در آن وضعیت است. البته ابزار مناسبی هم برای پژوهش ها و تصمیم گیری برای بهبود آن وضعیت است. حالا گزارش سالانه دیتاک از رفتارشناسی کاربران ایرانی در فضای مجازی به ما نظام های استدلالی بسیاری می دهد که اغراق نیست بگوییم ناب است.

به عنوان مثال در این گزارش می توان متوجه شد که کاربران ایرانی چه از داخل و چه از خارج از کشور، کماکان در فضای مجازی و به ویژه شبکه های اجتماعی فعالیت دارند. در برهه هایی به عنوان مثال همچون فیلترینگ یک شبکه اجتماعی میزان تولید و مصرف محتوا هم کاهش داشته اما پس از مدت کوتاهی به روال عادی خود بازگشته است.

58 تا 61 میلیون

تلگرام در حال حاضر یکی از بسترهای اصلی برای تشخیص میزان درگیری افکار عمومی با یک موضوع خاص به شمار می رود.با توجه به الگوریتم محاسبه بازدید، بازدید نمایش داده شده در تلگرام نسبت به بازدید توئیتر و اینستاگرام عدد نزدیک تری به واقعیت است.

42 تا 46 میلیون

توئیتر فارسی با حضور گیک های فناوری و فعالان حوزه رسانه، IT و سیاست شکل گرفت؛ تا پیش از اعتراضات شخصیت های گروه های مرجع نیز به فعالان این بستر اضافه شدند. با آغاز اعتراضات فعالیت قشر جوان جامعه نیز در توئیتر فارسی افزایش یافت. درمجموع فضای توئیتر یک فضای قطبی است و همین موضوع، یکی از دلایل عدم فعالیت پررنگ کسب و کارهای ایرانی در این شبکه اجتماعی است.

4 تا 3.5میلیون

آمارهای رسمی مراجع جهانی نشان می دهد که میزان استفاده از اینستاگرام در اردیبهشت امسال نسبت به مرداد سال قبل بیش از 50 درصد کاهش داشته است.