آرشیو چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۲۰۱
سیاسی
۳

دیگه چه خبر ؟

24 میلیارد دلار در راه ایران

خبر اول اینکه، در پی سفر سلطان عمان به ایران و بر اساس اطلاعات به دست آمده، بزودی بیش از 24 میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران در عراق و کره جنوبی و همچنین منابع قابل دسترس کشورمان در صندوق بین المللی پول وارد کشور خواهد شد. به گزارش ایسنا، از این میزان ارز، 7 میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی و بالغ بر 10 میلیارد دلار آن منابع بلوکه شده ایران در عراق است که عمده آن به صادرات انرژی به این کشور همسایه باز می گردد.

سرخوردگی براندازان از دل بستن به غرب

خبر دیگر اینکه، سرخوردگی شدید براندازان از آزادی اسدی، دیپلمات زندانی ایرانی از بلژیک همچنان ادامه دارد. این جریان که در توهم براندازانه خود، در توهمی مضاعف، به حمایت های غرب هم دل بسته بود، حالا با آزادی اسدی، بیش از پیش رویای خود مبنی بر جلب حمایت غرب را بر باد رفته می بیند. به تازگی، یکی از چهره های ضدانقلاب در گفت و گویی با شبکه سلطنتی BBC در پاسخ به این سوال مجری که تا چه اندازه کشورهای غربی به براندازان نگاهی فرصت طلبانه و استاندارد دوگانه دارند، اعتراف کرد که این کشورها براساس منافع خودشان عمل می کنند. این شخص، به کشور بلژیک اشاره کرد که به رغم برگزاری تجمع ضدانقلاب و وعده و وعید به آنها، باز هم اسدی را به ایران برگرداند. وی اضافه کرد که این کشورها سعی می کنند منافع خودشان را در نظر بگیرند و حساب کردن زیادی روی کشورهای خارجی، باعث ناامیدی آن چیزی می شود که وی اپوزیسیون خواند. این شخص ادامه داد: اگر بخواهیم به دیوارشان تکیه کنیم، هر زمان که منافع شان اقتضا کند، قطعا به سمت جمهوری اسلامی می روند و سراغ اپوزیسیون نمی روند!

زندانی مبادله شده دانمارکی: با من مثل میهمان رفتار شد

دست آخر اینکه، توماس کیمس، زندانی مبادله شده دانمارکی در اظهاراتی پس از بازگشت به کشور خودش گفت که در ایران همه با وی بسیار مهربان بوده و با او مانند یک میهمان رفتار شده است. وی در گفت و گویی با رسانه های دانمارکی که در خاک این کشور انجام شد، با بیان اینکه در ایران با من مثل میهمان رفتار شد، تاکید کرد که هیچ شکنجه جسمی یا هیچ چیز دیگری مانند این وجود نداشته است. البته این اظهارات که بیانگر واقعیت رفتار ایران با بازداشت شده های غربی است، به مذاق رسانه های وابسته خوش نیامد. این رسانه های ضدانقلاب که انتظار چیزی به غایت متفاوت، مثلا اشاره به شکنجه یا مانند این را از این زندانی دانمارکی داشتند، به سادگی و سهولت از کنار این اظهارات گذشتند.