آرشیو چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۶۵۰۵
حوادث
۱۹

عدلیه

بازداشت قاتل فراری توسط طالبان

مردی که با همدستی هووی نوجوان، عموی خود را به قتل رسانده و متواری شده بود در افغانستان از سوی طالبان بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار جام جم، 31اردیبهشت امسال، جسد پتو پیچ مردی 30 ساله تبعه افغانستان که سرایدار یک ساختمان تجاری در حوالی میدان ونک تهران بود، در پشت بام ساختمان کشف شد. در بازبینی فیلم دوربین های مداربسته آنجا معلوم شد همسر دوم مقتول که 14 ساله است و برادرزاده 17 ساله این مرد عاملان جنایت هستند. با تحقیق از همسر اول مقتول معلوم شد که هوویش تازه عروس بوده و به اجبار با شوهر وی ازدواج کرده و نمی داند چرا با همدستی برادرزاده مقتول نقشه قتل را به اجرا گذاشته اند. هووی نوجوان و برادرزاده مقتول به طور مرموزی ناپدید شده بودند و کسی از آنها خبری نداشت تا این که با گذشت دو هفته از این ماجرا ماموران متوجه شدند پسر نوجوان غیر قانونی ایران را ترک کرده و به افغانستان رفته و پلیس طالبان وی را به اتهام قتل بازداشت و زندانی کرده است اما ردی از همسر مقتول نبود. وحید ناصری، بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر گفت: هنوز ردی از نوعروس فراری پیدا نشده است.

فرار راننده شیطانی از باغ وحشت

مرد جوان که با ربودن زن مسافر او را به باغی برده و قصد آزار و اذیت او را داشت، ناکام ماند.

​​​​​​​به گزارش خبرنگار جام جم، دو روز پیش زن جوانی با حضور در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از مردی شکایت کرد و گفت: شب حادثه از خانه مان در غرب تهران بیرون آمدم، منتظر تاکسی بودم تا به خانه یکی از اقوام در محله دیگری بروم که هر چه منتظر شدم از تاکسی و اتوبوس خبری نشد. هوا تاریک شده و دیر وقت بود که با توقف یک پژو 206 و گفتن مقصدم سوار شدم. اما راننده بعد از طی مسافتی به بهانه این که می خواهد از مسیری خلوت مرا به مقصدم برساند تغییر مسیر داد و مرا ربود. از او خواستم توقف کند که بی فایده بود. با چاقو تهدیدم کرد و ضربه ای به سرم زد که بیهوش شدم. وقتی بهوش آمدم، خودرو در حیاط خانه باغ ویلایی متوقف شده بود. به زور از خودرو پیاده ام کرد. حتی قلاده سگش را باز کرد تا سمت من بیاید. وقتی متهم نزدیک آمد تا گوشی ام را بگیرد با میله آهنی که آنجا بود ضربه ای به او زدم و فرار کردم. در خیابان رهگذران به دادم رسیدند. هنگامی که ماموران به آنجا آمدند، متهم از محل فرار کرده بود.

تقویان، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر گفت : با شکایت زن جوان پلیس در جست و جوی متهم و رازگشایی از دیگر جرایم اوست.