آرشیو پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۶۵۰۶
اقتصاد
۱۳

جهان نما

فراخوان فورد

وب سایت اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا نشان داد که شرکت فورد بیش از 125 هزار وسیله نقلیه اسپورت و کامیون را در این کشور به دلیل خطر آتش سوزی در محفظه موتور فراخوان می کند.

این فراخوان که با فراخوانی مشابه سال قبل گسترش می یابد، برخی از شاسی بلندهای فورد اسکیپ و لینکلن کورس و پیکاپ های کوچک ماوریک که بین سال های 2020 تا 2023 تولید شده اند و مجهز به موتورهای پلاگین هیبریدی است را پوشش می دهد. بر اساس گزارش رویترز، به مالکان توصیه شد در صورت شنیدن صداهای غیرمنتظره موتور، کاهش قدرت خودرو یا مشاهده دود، موتور را پارک و خاموش کنند.

بدبینی تحلیلگران غربی به بازار نفت

قیمت نفت برنت پس از این که عربستان سعودی اعلام کرد که تولید نفت را در ماه جولای به میزان یک میلیون بشکه در روز کاهش داده و به 9 میلیون بشکه در روز می رساند، حداکثر دو دلار و 60 سنت افزایش پیدا کرده بود. با این حال، قیمت نفت روز سه شنبه، رشد روز گذشته خود را واگذار کرد و کاهش یافت. تحلیلگران بانک سیتی در یادداشتی نوشتند: میانگین سه ماهه قیمت نفت امسال در بازه نسبتا محدودی می ماند و در نیمه اول و دوم سال به 81 دلار می رسد اما احتمال دارد محدوده قیمتی آن بین 72 تا 90 دلار شود. تحلیلگران سیتی به عواملی نظیر تقاضای ضعیف تر و عرضه بالاتر تولیدکنندگان غیراوپک تا پایان سال، احتمال رکود در آمریکا و اروپا و رشد کمتر چین اشاره کردند که باعث می شود قیمت نفت به جای این که امسال و سال آینده بالاتر برود، در واقع کاهش پیدا کند.