آرشیو پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۶۵۰۶
بین الملل
۱۸
خبر

هشدار جدی مدودف به غرب و زلنسکی

دیمیتری مدودف، نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه هشدار داد که استیصال غرب برای شکست دادن مسکو می تواند به قیمت جان ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین تمام شود.

مدودف طی بیانیه ای ضمن اشاره به آرزوی اوکراین و غرب برای محو کردن روسیه از روی زمین، گفت: بنابراین اکنون باید روی این اظهارات تمرکز کنیم و به آنها پاسخ دهیم.اوکراین از چند ماه پیش ادعا کرده قصد دارد با استفاده از تانک، خودروهای زرهی و دیگر سلاح های اهدایی غرب ضد حمله ای را برای بازپس گیری برخی از اراضی که به تصرف روسیه درآمده اند آغاز کند.

​​​​​​​به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، مدودف ادامه داد: دشمن مدت هاست که وعده ضدحمله بزرگی را داده و شروع به انجام کارهایی کرده است. هرچند رژیم کی یف چاره ای ندارد و باید برای توجیه پول و سلاح های دریافتی خود، حمله کند.

رئیس جمهور سابق روسیه با بیان این که ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین برای مسکو تعجب آور نیست، توضیح داد: روسیه ضدحمله اوکراین را متوقف خواهد کرد و سپس برای سرنگونی کامل رژیم کی یف حمله خود را آغاز می کند.

مدودف ضمن اشاره به آغاز ضدحمله اوکراینی ها در چند محور، تاکید کرد: ناامیدی و استیصال غرب برای شکست روسیه می تواند نه تنها به قیمت ریاست جمهوری زلنسکی، بلکه جان او تمام شود.