آرشیو شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۲۳۳۱۹
اخبار کشور
۲

خبر

نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد: رد هرگونه توافق موقت با آمریکا از سوی ایران

نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد هیچ توافق موقتی برای جایگزینی برجام در دستورکار نیست.

در پی انتشار برخی گزارش ها مبنی بر نزدیک شدن ایران و آمریکا به توافق موقت، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد: هیچ توافق موقتی به جایگزینی برجام در دستور کار نیست.

پیش از این برخی رسانه های غربی با استناد به منابعی که نام آنها را افشا نکرده بود، مدعی شده بود که ایران و آمریکا در آستانه توافق موقت برای رفع برخی تحریم ها در برابر محدودیت غنی سازی اورانیوم در ایران هستند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز روز پنجشنبه گزارش ها در این مورد را نادرست و گمراه کننده خوانده بود و گفته بود که هر گزارشی درخصوص توافق موقت با ایران نادرست است.

در تماس تلفنی سرلشکر باقری با وزیر جدید دفاع ترکیه مطرح شد: ضرورت استمرار همکاری های مشترک بین نیروهای مسلح دو کشور

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در تماس تلفنی با ارتشبد یاشار گولر انتصاب وی به عنوان وزیر دفاع ملی ترکیه را تبریک گفت و بر ضرورت استمرار همکاری های مشترک نیروهای مسلح دو کشور تاکید کرد.

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با ارتشبد «یاشار گولر»،

انتصاب وی به عنوان وزیر دفاع ملی ترکیه را تبریک گفت و بر ضرورت استمرار همکاری های مشترک نیروهای مسلح دو کشور تاکید کرد.

به گزارش مهر، سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه ایران و ترکیه به عنوان دو همسایه خوب و راهبردی دارای مرزهای مشترک صلح و دوستی هستند، گفت: وجود مرزهای مشترک بین دو کشور استمرار همکاری های مشترک را بیش از پیش ضرورت می بخشد. تاکید بر انجام دیدارهای دوجانبه در سطوح مختلف و همچنین انتقال تجارب و دانش در مراکز آموزشی و اجرای رزمایش های متقابل از دیگر محورهای رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در این تماس تلفنی بود.

ارتشبد یاشار گولر نیز در این تماس تلفنی ضمن تاکید بر افزایش و توسعه سطح روابط نظامی بین دو کشور، گفت: کشور ترکیه شاهد کمک های برادرانه و دوستانه ایران در حادثه تلخ زلزله اخیر کشورش بود که همواره مردم ترکیه این کمک و همیاری را مورد ستایش قرار می دهند. بر اساس این گزارش، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پایان از ارتشبد یاشار گولر وزیر دفاع جدید ترکیه برای سفر به تهران دعوت کرد.

شورای حکام قطعنامه ای علیه ایران صادر نکرد

علی رغم فضا سازی ضدایرانی برخی کشورها، شورای حکام قطعنامه ای علیه ایران صادر نکرد.

قبل از آغاز جلسات شورای حکام بود که رسانه ها خبر از حل و فصل دو پرونده ادعایی آژانس انرژی اتمی علیه ایران دادند. علی رغم فضا سازی های کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی علیه ایران، نشست شورای حکام بدون صدور قطعنامه علیه ایران خاتمه یافت.