آرشیو یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۲۰۴
ورزشی
۲۰

فوتبال ایران

برانکو: منتظر رقابت با ایران هستم

برانکو ایوانکوویچ سرمربی عمان در نشست خبری قبل از دیدار تیمش با ازبکستان از احتمال تقابلش با شاگردان قلعه نویی در مسابقات کافا صحبت کرد. سرمربی سابق پرسپولیس گفت:«منتظر چهار بازی جذاب در سطح بالا هستیم. از حضورم در این مسابقات رضایت دارم. این برای دومین بار است که در مسابقات کافا حضور دارم، چون پیش از این یک بار با ایران تجربه حضور در این تورنمنت را داشتیم. به نظرم این تورنمنت مهم است و ما آمادگی خود را بالا می بریم. اگر همه چیز طبق انتظار ما در مسابقات گروهی پیش برود در مرحله حذفی مقابل تیم ملی ایران بازی خواهیم کرد و بازی مهمی برای هر دو طرف خواهد بود.»

تاج: هر باشگاهی سقف بودجه را رعایت نکند، 3 بر صفر بازنده می شود!

یکی از قوانین وضع شده در لیگ برتر فوتبال، قانون سقف بودجه باشگاه ها است که بر اساس آن باشگاه ها باید حداقل سقف 250 میلیارد تومان را برای یک سال در نظر بگیرند. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال درمورد قانون سقف بودجه گفت: «تمام ترازهای مالی باشگاه ها را دیدم و هیچ باشگاهی سوددهی ندارد. درآمدهای باشگاه های ما الان از کجاست؟ ما الان توانستیم که حق پخش را بگیریم؟ این شرایط بسیار بدی است و من خواهش می کنم که مجلس این مساله را به برنامه هفتم بیاورد یا حداقل شکلش به طوری شود که این گرفتاری ها حذف شود زیرا این جزو مجوز حرفه ای است.»وی درخصوص اینکه آیا این قانون ضمانت اجرایی هم دارد، بیان کرد: «ضمانت اجرایی ابلاغیه سقف قرارداد باشگاه ها این است که کمیته انضباطی دو بند دارد که اگر کسی خارج از آن رقم قرارداد را ثبت کند، طرف مقابل چه بازیکن و چه مربی می تواند اعتراض کند و نتیجه 3 بر صفر شود. قرار است روی این موارد در نشست هیات رئیسه بحث شود و هیچ کدام آنها تاکنون تصویب شده نیست. دومین ضمانت این است که جریمه های مالی برای این کار در نظر بگیریم که کسی نرود خارج از چهارچوب ثبت کند. یک بار برای قرارداد بازیکنان این تجربه را داشتیم اما ما الان برای قرارداد بازیکن قرارداد نداریم و این مربوط به باشگاه هاست.»

دروازه بان یک میلیون یورویی سپاهان

باشگاه سپاهان اصفهان روز جمعه اعلام کرد، قرارداد پیام نیازمند دروازه بان ملی پوش خود را با درخواست مورایس سرمربی پرتغالی اش برای دو سال آینده تمدید کرد. نیازمند بازیکن باشگاه پورتیمننزه پرتغال بود و به صورت قرضی در فصل گذشته برای سپاهان بازی کرد اما مدیریت سپاهان موفق شد با پرداخت مبلغی به این باشگاه پرتغالی قرارداد این بازیکن را دائمی کند. سایت «Mercatosphera» پرتغال دیروز از مبلغی که باشگاه سپاهان برای کسب رضایت نامه باشگاه پرتغالی پرداخت کرده است، پرده برداشت و اعلام کرد سپاهان برای جذب نیازمند مبلغ یک میلیون یورو را به پورتیمننزه پرداخت کرد.

تلاش سرخپوشان برای ماندن گولسیانی

گئورگی گولسیانی، ستاره خط دفاعی پرسپولیس یکی از بازیکنانی است که یحیی گل محمدی هم تمایل زیادی برای ادامه همکاری با این مدافع گرجستانی دارد اما موضوع اصلی قانون جدید فدراسیون فوتبال برای ثبت قرارداد ریالی با بازیکنان خارجی است. قانونی که گولسیانی در رسانه ها تاکید کرده در صورت محقق شدن آن دیگر در فوتبال ایران نخواهد ماند. با این حال مدیران پرسپولیس تلاش می کنند تا این بازیکن را در جمع شاگردان گل محمدی حفظ کنند.

4 مربی ایرانی و خارجی مدنظر استقلال

باشگاه استقلال دیروز اطلاعیه ای در خصوص معرفی سرمربی جدید این تیم صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: «همان طور که سید حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال پیش از این اعلام کرده بود، مذاکرات فشرده و مستقیم برای انتخاب سرمربی استقلال ادامه یافته و به مرحله جدید رسیده است. با بررسی دقیق رزومه، سوابق و برنامه های کاری تعدادی از مربیان ایرانی و خارجی، در حال حاضر 4 مربی ایرانی و چند مربی خارجی مد نظر باشگاه هستند که بررسی های لازم توسط کمیته فنی، در همین خصوص ادامه دارد. باشگاه استقلال بررسی های نهایی را روی مربیان مد نظر ادامه می دهد تا با رعایت سرعت و دقت، بهترین گزینه را جهت سرمربی گری استقلال برای فصل آینده، انتخاب کند.»