آرشیو سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۲۳۳۲۲
ورزشی
۹

خبر

نیاز فدراسیون وزنه برداری به بودجه 126 میلیارد تومانی

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: بودجه ای که ما برای سال 1402 نیاز داریم 126 میلیارد تومان است.

سجاد انوشیروانی در تازه ترین صحبت های خود در مورد تعیین تکلیف دبیر و نایب رئیس بانوان فدراسیون بیان کرد: مریم ایلکا، معاون پیشین اداره کل ورزش و جوانان استان البرز به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون معرفی شد. دبیر فدراسیون هم یکی دو نفر گزینش شدند و تا هفته اول تیر تعیین تکلیف می شود.

وی با اشاره به عملکرد کادر فنی تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: قهرمانی آسیا اولین آزمون کادر فنی بود و بچه ها با تعداد حرکات خطای کمتری وزنه زدند. بدن های شان خوب بود و حتی برخی ها فراتر از انتظار کادرفنی وزنه زدند. اما این را هم باید از همین جا اعلام کنم که شرایط در المپیک کاملا متفاوت است. تعداد سهمیه ها کم شده است و الان هر کشوری تعداد نفرات زیادی را برای گرفتن سهمیه المپیک آماده می کند تا از بین آنها سه نفر اصلی را به المپیک بفرستند. از این رو المپیک اصلا قابل پیش بینی نیست و نمی توان قولی داد با این حال من به بچه ها امید دارم و پشتیبانی کامل از آنها را خواهیم کرد. کادر فنی هم خوب کار می کند و با نظم فوق العاده اردوی تیم ملی را اداره می کند و کوچک ترین حاشیه ای ندارد.

رئیس فدراسیون وزنه برداری در مورد وضعیت بودجه این فدراسیون نیز گفت: حضور آقای سلیمی در هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک برای ما حسن است و با رایزنی بودجه ما در کمیته ملی المپیک نسبت به سال قبل سه برابر شد. در بودجه وزارت ورزش هم بیش از سه برابر افزایش بودجه خواهیم داشت. بودجه ای که ما برای سال 1402 که نیاز داریم 126 میلیارد تومان است. اگر نیازهای جانبی و عمرانی را کنار بگذاریم، برآورد ما این است حداقل 70 میلیارد تومان داشته باشیم تا سال را با موفقیت به پایان برسانیم.

غیبت رئیس پیشین در جلسه رسیدگی به مسائل فدراسیون ژیمناستیک

رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک در جلسه رسیدگی به مسائل این فدراسیون حاضر نشد.

به دنبال اتفاقات پیرامون فدراسیون ژیمناستیک خصوصا ابهامات در رابطه با انتخابات این فدراسیون و رفتار اعتراضی خانم اینچه درگاهی که منجر به محرومیت تیم های این رشته المپیکی به مسابقات جهانی و شکایت جمعی از ورزشکاران و مسئولین فدراسیون به کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک، شعبه اول این کمیسیون هفته گذشته طی نامه رسمی خانم درگاهی را برای ارائه توضیحات دعوت کرد ولی اخبار واصله نشان می دهد او از شرکت در این جلسه امتناع کرده است.

حال باید دید این کمیسیون با توجه به اختیارات قانونی خود چه تصمیمی در رابطه با این رفتار که می تواند بدعت جدیدی در قبال رکن قضایی ورزش باشد، خواهد گرفت. بر اساس اعلام خبرگزاری فارس و برابر آئین نامه کمیسیون، شعبه رسیدگی کننده موظف هست پس از تکمیل تحقیقات رای غیابی صادر کند.

پاداش 150 میلیونی فدراسیون برای دختران کشتی گیر

فدراسیون کشتی با اهدای پاداش نقدی از قهرمانی تیم آلیش بانوان تقدیر کرد.

در مراسم تجلیل از اعضای تیم ملی کشتی آلیش بانوان، رئیس فدراسیون کشتی مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال پاداش نقدی به افتخارآفرینان در قهرمانی آسیا اهداء شد. علیرضا دبیر در مراسم تجلیل از اعضای تیم ملی کشتی آلیش گفت: ما به پاس قهرمانی های ارزشمند به دست آمده از شما به صورت نقدی تقدیر می کنیم و انتظارم این است که هیئت های کشتی نیز اهتمام ویژه ای در این کار داشته باشند. وی افزود: فدراسیون به طور ویژه پیگیر قرار گرفتن اسامی مدال آوران آلیش بانوان در لیست پاداش و تسهیلات قهرمانان وزارت ورزش است و قول هایی نیز داده شده لذا امیدوارم به نتیجه لازم در این خصوص برسیم. این تیم چندی پیش موفق شد در مسابقات آلیش بانوان قهرمانی آسیا را از آن خود کند.

ادامه ریاست پوریا در فدراسیون بدمینتون

محمدرضا پوریا برای چهارمین دوره پیاپی به عنوان رئیس فدراسیون بدمینتون انتخاب شد.

مجمع انتخاباتی فدراسیون بدمینتون دیروز دوشنبه در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. این انتخابات چهار کاندیدا داشت که در پایان، محمدرضا پوریا برای چهارمین دوره متوالی توانست با بیشترین آرا به عنوان رئیس انتخاب شود. این انتخابات با حضور دو کاندیدا به مرحله رای گیری رسید که در پایان پوریا با کسب 36 رای از 55 رای اعضای حاضر در مجمع برای چهار سال چهارم رئیس فدراسیون بدمینتون شد. آهنجان دیگر کاندیدا 18 رای گرفت.

محمدرضا پوریا، محمد فرجی، علی موذن و شهرام آهنجان چهار کاندیدای تایید صلاحیت شده ریاست این فدراسیون بودند که نوروزعلی موذن در این مجمع حاضر نشده بود. محمد فرجی دیگر کاندیدای انتخابات در این مجمع بود که به نفع پوریا انصراف خود را اعلام کرد. محمد پولادگر به عنوان نماینده وزارت ورزش و رئیس مجمع، سیدمناف هاشمی به نمایندگی از کمیته ملی المپیک حضور داشتند.

پوریا از سال 89 به عنوان رئیس فدراسیون بدمینتون انتخاب شده و اکنون چهارمین دوره متوالی ریاست او در این فدراسیون است. او با گرفتن پست نایب رئیسی کنفدراسیون آسیا جواز حضور در چهارمین دوره انتخابات را کسب کرد.