آرشیو سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۵۵۱۲
ورزش
۵
گزارش

یحیی اول منتظر تعیین تکلیف تمدیدی ها است، بعد به فکر خرید

پشت پرده وضعیت نامطمئن گل محمدی و پرسپولیس

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد» اگر بنویسیم وضعیت پرسپولیس بهتر از رقیب دیرینه اش استقلال نیست بیراه ننوشتیم. دو تیم پرطرفدار پایتختی که تقریبا هرساله شاهد تغییر و تحولات گسترده در کادر مدیریتی و گاهی کادر فنی خود هستند و علاقمندان خود را نگران وضعیت شان می کنند! در استقلال تکلیف مربی تیم مشخص نشده و هرروز حدس و گمانه زنی ها در محور رختکن این تیم بیشتر می شود. در طرف مقابل هم پرسپولیسی ها هنوز نمی دانند چه کار باید انجام دهند. تیمی که در فصل پیش دوگانه را فتح کرده و تا مدتی دیگر باید آماده بازی های حساس لیگ قهرمانان شود اما نه تنها خبری از تقویت این تیم نیست بلکه هرروز اخباری پیرامون قرمزپوشان به بیرون درز پیدا می کند که در آن نشان حمایت از نماینده ایران در آسیا به چشم نمی خورد. طبق اطلاعاتی که خبرنگار اعتماد به دست آورده، وضعیت پرسپولیسی ها به قدری نابسامان است که افشین پیروانی سرپرست با سابقه این تیم به گوش درویش رسانده که خسته است و مایل به ادامه همکاری در فصل پیش رو نیست! اما درویش که با خارج شدن از جمع اعضای هیات مدیره به عنوان مدیر اجرایی باید فعال باشد عملا یک مدیر خنثی شده و تا این لحظه در تمدید با ستاره های پرسپولیس هم ناکام مانده است. تا جایی که صدایی یحیی هم درآمده و در مصاحبه ای به ناکارآمدی مدیر باشگاه در تمدید با بازیکنان تیمش اشاره غیرمستقیم داشت. همچنین یک منبع آگاه در باشگاه به خبرنگار اعتماد اطلاع داده اعضای هیات مدیره پرسپولیس هم برای اینکه به شکلی حمایت خود را از سرمربی تیم نشان دهند تا تحت فشار از جانب هواداران قرار نگیرند از مدیر باشگاه خواستند جوابگوی رویکردش در فصل نقل و انتقالات باشد. فصل نقل وانتقالات به سرعت در حال سپری شدن است و خیلی از تیم ها کار خودشان را شروع کردند و چند تیم مدعی هم همزمان با فعالیت در بازار آماده برگزاری اردو و تمرینات پیش فصل می شوند و این خبر خوبی برای یحیی که هدفش فتح لیگ قهرمانان است به حساب نمی آید. عقب ماندن از دیگر تیم های مدعی مثل سپاهان کار پرسپولیسی ها را در بازی های لیگ هم دشوار می کند چه برسد به بازی در آسیا و تقابل با غول های کشورهای عربی! در ادامه با واکاوی بیشتری به این موضوع و احتمال از بین رفتن آرامش پرسپولیسی ها پرداختیم. اتفاقاتی که پیرامون این باشگاه رخ می دهد شاید تا این لحظه سر و صدای چندانی به پا نکرده اما نقش آتش زیر خاکستر را دارد و هر لحظه ممکن است شعله ور شود!

لیست پنج نفره گل محمدی به باشگاه

یحیی پس از قهرمانی با پرسپولیس در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد از فشار زیادی که در این مدت متحمل شده خسته است و بدش نمی آید تا نیم فصل به استراحت بپردازد یا در تیمی کار کند که شرایط کار در آن اندازه پرسپولیس سخت و پراسترس نباشد. البته با توجه به اینکه او یکسال دیگر با این تیم قرارداد دارد و جدایی اش بدون اجازه باشگاه میسر نیست و همچنین برای اینکه اعضای تیم بلاتکلیف نباشند یک لیست 5 نفره از تمدیدی ها را به باشگاه تحویل داد . طبق اطلاعاتی که خبرنگار اعتماد به دست آورده 5 بازیکن شامل گولسیانی، سرلک، عالیشاه، صادقی، آل کثیر می شوند اما تا این لحظه مدیران پرسپولیس با چند نفر از این بازیکنان تماسی نگرفتند و با یکی دو بازیکن هم مذاکرات جزیی داشتند. اتفاقی که با توجه به کمبود وقت و بلاتکلیفی نفرات باعث ایجاد نگرانی بین اعضای کادرفنی شده است.

قدم بعدی دیگر یحیی: سه بازیکن دیگر در لیست

مربی پرسپولیس برای اینکه بعدها متهم نشود به اینکه این تیم را بلاتکلیف گذاشته نام سه بازیکن دیگر از گزینه هایش را نیز در اختیار باشگاه قرار داده است که البته در مورد آنها اتفاقی رخ نداده و فعلا پروژه جذب این سه بازیکن هم مسکوت مانده است.

لیست کامل خرید بعد از تعیین تکلیف تمدیدی ها

سیاست گل محمدی در فصل نقل وانتقالات هم جالب و صحیح به نظر می رسد. طبق اطلاعات رسیده به خبرنگار اعتماد از باشگاه پرسپولیس سرمربی سرخ ها می خواهد بداند از بین نفراتی که درخواست تمدید به آنها را داده کدام یک در تیم می ماند. بعد از آن در صورت جدایی هریک پلن بعدی جذب مهره های جایگزین است. یحیی طبق همین برنامه لیست مازاد و خرید را می چیند. به عنوان مثال اگر یک بازیکن را بخواهد اما بازیکن نخواهد تمدید کند او به دنبال خرید بازیکن دیگر می رود اما اگر بازیکن بماند داستان عوض می شود و به همین علت اسامی خرید بازیکنان جدید تحت تاثیر مشخص شدن تکلیف بازیکنان تمدیدی است.

چرا باشگاه پرسپولیس جای پای مربی خود را سفت نمی کند؟

یحیی گل محمدی یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد اما خبری از جانب مدیران این باشگاه برای تمدید قرارداد طولانی مدت با او نیست. اتفاقی که به طور حتم ذهن سرمربی را هم درگیر می کند. چنانچه گل محمدی قراردادش تمدید شود و به اصطلاح جای پایش سفت شود، جذب بازیکن آسان تر خواهد شد و تمدیدی ها هم با آسودگی خاطر بیشتر پای میز مذاکره خواهند نشست.

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که اگر یحیی هم یک مربی خارجی بود پس از کسب این همه افتخار و نتایج درخشان باز هم همین برخورد با او صورت می گرفت؟ مدیران پرسپولیس دیگر انتظار چه نتایجی داشتند که سرمربی تیم برآورده نکرده؟ کسب سه جام در لیگ برتر، فتح جام حذفی و بردن سه کاپ در یک فصل و شکست استقلال و پیشی گرفتن در آمار دربی ها نتایج کمی بوده؟ باید دید عزمی برای ماندن این مربی در پرسپولیس وجود دارد یا مخالفانی در درون و خارج از باشگاه خواهان ادامه همکاری با وی نیستند؟ اینها سوالاتی است که جوابش را فقط مدیران پرسپولیس می دانند! اما وضعیت برای این تیم و مربی اش با شرایط ایده آل فاصله بسیاری دارد.