آرشیو پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲، شماره ۸۲۳۷
ورزشی
۱۴

تاج: باید نظم را در لیگ حاکم کنیم

نشست مشترک روابط عمومی هیات ها، مدیران رسانه هیات ها و مدیران روابط عمومی باشگاه ها دیروز با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، ابوالفضل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی و برخی دیگر از مسئولان فدراسیون فوتبال در سالن هتل آکادمی مرکز ملی فوتبال برگزار شد. تاج در این نشست اظهار داشت: «در AFC یک اعتراض به داور باعث جریمه 60 یا 70 هزار دلار می شود. ما از داوران حمایت می کنیم. علاوه بر این با داوران هم سختگیری لازم انجام می شود و بهترین ها قضاوت خواهند کرد. مدیر رسانه باید به سرمربی تان بگوید که در صورت اعتراض به داور محروم خواهد شد.»

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص اعتراضات ریکاردو ساپینتو، سرمربی سابق استقلال عنوان کرد: «باید در هفته اول با او برخورد می کردیم و اگر این گونه می شد دیگر اتفاقات اینچنینی نمی افتاد. خودش هم می فهمید که اینجا حساب و کتاب دارد. ارکان قضایی همه بازی ها را می بینند و اگر خلافی مشاهده کردند، حکم می دهند. در ابتدا هم نیازی به گزارش نوشتن داور و سازمان لیگ نیست.»

او اضافه کرد: «گاهی مواقع رسانه ها سوال های نامربوطی از سرمربیان می پرسند. نمی توانیم دهان رسانه ها را ببندیم اما مدیران رسانه می توانند تذکر بدهند که سرمربی باید درمورد بازی صحبت کند. این چیزها در دنیای فوتبال بدیهی است. امسال باید نظم را حاکم کنیم زیرا چاره دیگری نداریم.»

تاج عنوان کرد: «باید جدی با بی انضباطی برخورد کنیم و هرچه کمک کنید، موفق تر خواهیم شد. ورود بانوان به ورزشگاه ها را داریم و باید این تکلیف را به بهترین شکل انجام دهیم. باید جو ورزشگاه را به شکلی کنترل کنیم که راحت ورود بانوان را انجام بدهیم. اگر 5 هزار نفر شروع به فحاشی بد کنند، چه کسی حاضر است خواهر و مادر خودش به ورزشگاه بیایند؟ در این حالت به ما می گویند بانوان حق ورود به ورزشگاه ندارند. اگر مولفه اول خوب اتفاق نیفتد، تاثیر منفی در جو ورزشگاه می گذارد.»

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «در صورت اشتباه، داوران حق مصاحبه ندارند و البته نباید به آنها هم اعتراض شود. با یک تصمیم داور نباید یک نفر بالا بپرد و پشتک و وارو بزند. اگر تماشاگر ببیند سرمربی اش چنین شرایطی دارد، او هم تبعیت می کند. این رفتارها نشان دهنده این نیست که خیلی تعصب دارم . شاید تعصب یعنی اینکه بدون پول هم کار کنم. در داوری دیدیم تیم های پرطرفدار بیشتر رنج بردند.»