آرشیو چهارشنبه ۱۸ امرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۲۵۱
ورزشی
۲۱

خرده خبر

ترکیب تیم ملی فرنگی تکمیل شد

دانیال سهرابی فرنگی کار وزن72 کیلو گرم، ترکیب 10 نفره تیم ملی کشتی فرنگی ایران در قهرمانی جهان صربستان را تکمیل کرد. او دیروز در انتخابی درون اردویی وزن 72 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی سجاد ایمن طلب را برد تا با دو پیروزی دهمین مسافر رقابت های جهانی صربستان باشد. با این حساب پویا دادمرز، مهدی محسن نژاد، ایمان محمدی، محمدرضا گرایی، دانیال سهرابی، محمد علی گرایی، علیرضا مهمدی، ناصرعلیزاده و هادی ساروی به ترتیب در اوزان 55، 60، 63، 72، 77، 82، 87، 97 و 130 کیلو گرم در رقابت های قهرمانی جهان 2023 از 25 شهریور در بلگراد صربستان به نام ایران روی تشک می روند.

فدراسیون ها پولدار می شوند

فدراسیون های ورزشی، هفته آینده پولدار می شوند. به گفته سیدمناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک، کمیته پیش از بازی های آسیایی در هفته آینده برای فدراسیون های مسافر هانگژو واریزی جدیدی انجام می دهد که با این پرداختی فدراسیون ها در حدود 70تا 80 درصد بودجه مصوبشان در هیات اجرایی را دریافت می کنند.

چهارمین باخت بسکتبال در ویلیام جونز

تیم ملی بسکتبال زنان ایران چهارمین بازی اش در جام ویلیام جونز را هم باخت. این تیم که برای دیوژن B کاپ آسیا آماده می شود، دیروز در چهارمین بازی جام ویلیام جونز به مصاف تیم باشگاهی جانسون مجیک ژاپن رفت و با نتیجه 59-46 باخت. تیم ملی بسکتبال زنان ایران امروز در آخرین بازی به مصاف تیم دوم چین تایپه می رود.

شروع کار«اینیستا» در امارات

آندرس اینیستا ستاره سال های دور بارسلونا توسط باشگاه الامارات رونمایی شد. اینیستا در سال 2018 بعد از جدایی از جمع آبی اناری ها به لیگ ژاپن پیوست و روزهای خوبی با تیم ویسل کوبه سپری کرد. ستاره 39 ساله قصدی برای خداحافظی با مستطیل سبز ندارد و در حالی که به تازگی به باشگاه الامارات پیوست، توسط این باشگاه رونمایی شد. این بازیکن اسپانیایی درحالی وارد امارات شد که با استقبال زیادی روبه رو شد تا جایی که حتی رئیس فدراسیون فوتبال امارات هم به استقبال او رفت.

رویارویی دوباره روسیه با بسکتبال

تیم ملی بسکتبال امروز در دومین دیدار دوستانه خود در روسیه به مصاف تیم ملی این کشور می رود.شاگردان هاکان دمیر در اولین مسابقه تدارکاتی خود مقابل روس ها با بازگشت ارسلان کاظمی و حامد حدادی انرژی دوباره گرفتند و همه خوشحال بودند که حدادی قادر به بازی است.البته تیم ملی ایران نتوانست مقابل میزبان قد علم کند و در کوارتر اول با نتیجه 5-14 شکست خوردند و این اختلاف امتیاز را نتوانستند تا پایان نیمه اول هم جبران کنند و 29-37 نتیجه را واگذار کردند.اما در نیمه دوم ایران بهتر کار کرد ولی باز7259- باخت.در این بازی محمد امینی لژیونر فرانسه رضایت دمیر را برآورده کرد ولی سایر بازیکنان هنوز ناهماهنگی هایی داشتند.حالا این تیم در ادامه کار قرار است امروز برای دومین بار به مصاف روسیه برود و بعد از آن راهی گرجستان شوند.

حاتمی به ذوب آهن بازگشت

سرمربی تیم بسکتبال ذوب آهن مشخص شد.مهران حاتمی که در دو فصل گذشته هدایت تیم بسکتبال شهرداری گرگان را برعهده داشت و دو قهرمانی را با این تیم تجربه کرد، به عنوان سرمربی ذوب آهن انتخاب شد.او چند فصل قبل نیز هدایت ذوب آهن را برعهده داشت و حالا بار دیگر به این تیم اصفهانی بازگشته است.ذوب آهن فصل گذشته با فرزاد کوهیان در رده سوم قرار گرفت.