آرشیو پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲، شماره ۶۵۹۸
بین الملل
۱۴
ذره بین

نتیجه انتخابات آمریکا قابل پیش بینی نیست

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا با توجه به پیشتازی ترامپ در نظرسنجی های اخیر درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: از الان نمی توان پیش بینی خاصی درباره نتیجه انتخابات داشت، چراکه ممکن است اتفاقات غیرقابل پیش بینی به وجود آید و به همین دلیل نباید سراغ پیش بینی خاصی رفت.

ابوالفتح در گفت وگو با جام جم آنلاین تصریح کرد: با توجه به تجارب قبلی نمی توان روی نظرسنجی ها نیز حسابی باز کرد.

او گفت: با وجود این که ترامپ در میان جمهوریخواهان محبوب است اما معلوم نیست درصورتی که نامزد نهایی نیز شود بتواند در کل کشور موفقیت به دست آورد.

وی ادامه داد: در این ارتباط نظر رای دهندگان مستقل مهم است و آنها سرنوشت انتخابات را تعیین می کنند، ضمن این که جمهوریخواهان طیف گسترده ای هستند و همه به یک شکل فکر نمی کنند. این کارشناس مسائل آمریکا با بیان این که در این میان عده ای معتقدند ترامپ در زمینه هایی ازجمله اقتصادی، مقابله با کرونا و... به خوبی عمل کرده است گفت: عده ای نیز معتقدند ترامپ ضعف های بسیاری دارد اما درعین حال در حقش اجحاف صورت گرفته است، چراکه وی نیز مانند روسای جمهور دیگر خلاف هایی دارد و این چندان دارای اشکال نیست. وی گفت: عده ای هم معتقدند دموکرات ها از قدرت شان سوءاستفاده کرده و به همین دلیل دادگاه های ترامپ را علم کرده اند که به نوعی نقض آزادی است و به همین دلیل باید پشت ترامپ قرار گرفته و از وی حمایت کنند.

ابوالفتح تصریح کرد: مجموعه این دیدگاه ها باعث شده موقعیت ترامپ بهتر شود ضمن این که رقبای درون جناحی ترامپ نیز چندان قدر نیستند و درعین حال ترامپ توانسته است با عوامانه حرف زدن با مردم اثرگذاری خوبی میان آنها داشته باشد و با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کند اما همان طور که در ابتدا گفتم از اکنون نمی توان درباره نتیجه انتخابات آمریکا پیش بینی خاصی داشت.