آرشیو دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲، شماره ۲۳۴۴۹
گزارش روز
۵

نیم قرن تجاوز و وحشی گری رژیم صهیونیستی

پایان اشغالگری صهیونیست ها با بیداری ملت ها

ع - صادقی

قریب به نیم قرن از اشغالگری یهودیان صهیونیست به سرزمین های فلسطینیان می گذرد و هر روز عمق فاجعه علیه مردم مظلوم فلسطین توسط رژیمی دست نشانده و غاصب کشور خودخوانده اسرائیل بیشتر می شود و سعی می کند با افکار نژادپرستانه و آلوده به خرافات و انحرافات اجتماعی و اخلاقی جنایات وحشیانه خود را در برابر نگاه جهانیان با پوشش دفاع از حقوق و امنیت خود توجیه کند.

اسرائیلی که روزی ادعای برتری و ابرقدرتی دربرابر مدافعان و حامیان آزادی فلسطین می کرد حالا در برابر موشک ها و قدرت یکپارچه مقاومت فلسطین در نبرد تاریخی طوفان الاقصی بیشترین تلفات انسانی خود را از زمان اشغالگری تا به امروز دریافت کرد و حالا دستپاچه و نگران از اوج آبروی پوشالی که نزد ارباب خود از دست داده با جنایت علیه غیر نظامیان شامل زنان و کودکان بی گناه تلاش می کند تا دوباره نگاه جهانیان را به قدرت خیالی خود جلب کند.

اما اتحاد و اعتراض مردم بیشتر کشورهای جهان طی روزها و هفته های اخیر نشان داد که نسل کشی و سیاست افراطی و خبیثانه اسرائیل بر همگان ثابت شده و این بار تمام جهانیان با هر عقیده و دینی شعار «فلسطین را آزاد کنید» را به عنوان یک آرمان انسانی فریاد می زنند و به آن اعتقاد قلبی دارند.

نگاه جامع قرآن به لغزش بنی اسرائیل چیست؟

حجت الاسلام والمسلمین وکیلی، کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه تاریخ دانشگاه اصفهان در این باره می گویند: «قرآن کریم مملو از گزارش های تاریخی مربوط به امت های قبلی و پیامبران آنان با هدف انتقال معارف وحیانی در جهت هدایت انسان است به همین خاطر گزارش های قرآنی از نظر محتوا و هدف، شامل همه حکمت های نزول قرآن می شود و در این راه شیوه ای کارآمد است و همچنین از این رو قرآن داستان را برای اثبات وحی و نبوت، یگانگی خدا، هم ریشه بودن ادیان آسمانی و نیز برای بیم و نوید، نشان دادن نمودهای قدرت الهی، سرانجام نیک و بدی، صبر یا ناشکیبایی، سپاسگزاری یا سرکشی و دیگر اهداف رسالی، تربیتی و یا سنت های تاریخی و اجتماعی به کار می برد.»

وی می گوید: «قرآن با داستان و گزارش روشن می کند که روش دعوت انبیا و ابزار های به کار رفته در این راه همسان بوده و امت ها در برابر آنها به یک گونه واکنش نشان داده اند و پیش برنده ها و بازدارنده های گسترش دین، یکسان بوده اند، درواقع قرآن کریم در موارد گوناگونی بر این حقیقت تاکید داشته و به اشتراک پیامبران توجه داشته است.»

این کارشناس مذهبی تاکید می کند: «قرآن کریم در میان همه اقوام گذشته از هیچ قومی به اندازه بنی اسرائیل یاد نکرده است و در چندین سوره مطالب بسیاری درباره آنها نقل شده است که در همین رابطه، سوره بقره بیش از هشتاد آیه متصل به هم فقط درباره بنی اسرائیل دارد و درواقع این سوره به خاطر یکی از داستان های بنی اسرائیل به این نام (بقره) مزین شده است.»

نگاه نژادپرستانه بنی اسرائیل

وکیلی در ادامه سخنان خود می گوید: «از مجموع آیاتی که بررسی کردیم در نتیجه می فهمیم که بنی اسرائیل از یک طرف خیلی حس گرا بودند و معنویات را به راحتی تصدیق نمی کردند، و از طرف دیگر خیلی لجباز بودند و حرکت و فکر خود را در اولویت اول نسبت به خواسته های پروردگار قرار می دادند، آنها می گفتند: ما شعب مختار، منتخب و ممتاز هستیم نسبت به اقوام و ملت های دیگر و دیگران نوکر ما هستند(نحن ابناء الله واحباوه)» ما فرزندان و دوستان خدا هستیم، دیگران بردگان هستند.» همچنین وقتی به آنها دستوری داده می شد، خیلی بهانه گیری می کردند و خداوند نیز با این قوم مماشات می کرد و در خیلی از جا ها خواسته های آنها را تامین می کرد تا این بهانه هایشان رفع و زمینه هدایت شان بیشتر فراهم شود.»

کارشناس مسائل مذهبی یادآور می شود: «نکته درس آموز این آیات این است که ما خیال می کنیم وقتی اسلام آوردیم، مذهب حق را پذیرفتیم، انقلابی شدیم، برای انقلاب زحمت کشیدیم ، گرانی ها و مشکلاتی که در طول این 50-40 سال پیش آمده را تحمل کردیم به این معناست که دیگر خداوند نباید هیچ سختی و مشکلی در راهمان قرار دهد و حتی در بعضی مواقع در دلمان گله داریم که چرا خدا مشکلات را رفع نمی کند و بعد در دلمان این است که اگر هم رفع نشود، باعث ترفیع درجات ما خواهد شد! ، باید بدانیم که این عین همان تفکری است که بنی اسرائیل داشتند. آنها نیز می گفتند: نحن ابناءالله واحباوه. می گفتند: لن تمسنا النار إلا ایاما معدوده؛ ما اگر خیلی گناهان بزرگ هم بکنیم، خداوند فقط چند روزی ما را مجازات می کند. خداوند مجازات های سخت را برای ما نمی خواهد؛ ما خیلی پیش خدا قرب داریم و این همان فکر منحرف است که امروزه آنها را از مسیر درست خارج کرده و با روشی نژادپرستانه و خشونت آمیز هر اقدام فجیعی که علیه مردم فلسطین انجام می دهد را توجیه دینی و اخلاقی می کنند!»

رژیم غاصب به دنبال سرزمین بزرگ تر برای اسرائیل

عبدالرضا پناهی، کارگردان مستند «اسرائیل از درون» در پاسخ به این مطرح شدن سوال دروغ فروش زمین فلسطینیان به اسرائیلی ها از سوی رژیم صهیونیستی می گوید: «ماهیت اسرائیل بر اساس دروغ و نژادپرستی است در واقع در سال 1836 که در عثمانی تصمیم می گیرند اصلاحات انجام دهند، پای انگلیسی ها و بعد یهودی ها به عثمانی باز می شود، به همین خاطر اصلاحات به یهودی ها اجازه داد در عثمانی سرمایه گذاری کنند و این شرایط زمینه ورود مهاجران یهودی را فراهم کرد، آنها بلافاصله در کشاورزی سرمایه گذاری کردند و به مردم بومی اجازه استخدام ندادند؛ بلکه فقط یهودی ها را به کار می گرفتند و کنسولگری انگلستان هم حدود سال 1836 در فلسطین شکل گرفت.»

کارگردان مستند «اسرائیل از درون» ادامه می دهد: «آن زمان اسرائیلی ها تعداد زیادی نبودند، که بتوانند زمین بخرند بلکه یهودی ها سال 1890 کمپانی هند شرقی را فروختند و با آن پول به دست آمده افراد یهودی را به عثمانی فرستادند، یهودی ها خیلی کم زمین خریدند، که آن هم از طریق واسطه بود.»

پناهی ادامه می دهد: «آنها به محض خرید زمین، کارگر مسلمان استخدام نکردند بنابراین یهودی ها کوه ها، دشت ها، خیابان، راه ها و آب ها را که نخریدند! از طریق تبلیغات رسانه ای شروع به پخش مناظر بیابانی از فلسطین کردند و به همه می گفتند ما بیابان گرفتیم! در حالی که فلسطین یک کشور خوش آب و هواست، حتی اسرائیل در سال 1948 که مردم فلسطین را آواره کرد، فیلم های تبلیغاتی می ساخت که مسلمانان خیلی راحت کشورشان را ترک می کنند. ما حتی به آنان نوشابه هم می دهیم!»

وی یادآور می شود: «یهودی ها برای اینکه امپراتوری عثمانی فرو بپاشد، روسیه را وارد جنگ با عثمانی کردند به همین خاطر وقتی این دو کشور ضعیف شدند، انگلستان از فرصت استفاده کرد و عثمانی را شکست داد بدین ترتیب انگلستان از همان ابتدا اعلام کرد هدفمان از جنگ (فلسطین) است.» این کارگردان در پاسخ به این سوال که پس همان ابتدا رابطه ای بین یهود و انگلیس وجود داشته است؟ تصریح می کند: «بله! حتی یهودی ها بعد از جنگ های صلیبی درون مقامات سیاسی نفوذ کردند و آنها را با پول خریدند، چون یهودی ها همیشه با انجام کار های نامشروع پول هنگفت به دست می آوردند به این ترتیب حتی نیرو های رزمی می خریدند و در اروپا جنگ به راه می انداختند. کار به جایی رسید که وارد حاکمیت کشور ها شدند و وقتی جنگ جهانی رخ داد، اولین حاکم فلسطین یک صهیونیست بود، در واقع صهیونیست ها حاکم فلسطین شده بودند.» پناهی درباره ماجرای پیدایش طومار هایی که در ابتدای مستند «اسرائیل از درون» به آن اشاره شده، می گوید: «پیدایش آن طومار ها به معجزه پروردگار در سال 1947 برمی گردد و در آن سال طومار های بحر المیت کشف شدند، یعنی قبل از اینکه اسرائیلی ها تاریخ سازی کنند، آن طومار ها کشف شد و مستندات این دست نوشته ها با مستندات اسرائیلی ها در تضاد است.»

وی در پاسخ به این سوال که تمام این طومار ها به دست صهیونیست ها افتاده است؟ تصریح می کند: «بله، آنها همه مستندات را دزدیدند که الان در ماجرای غزه گفته می شد حماس حمله کرده و بیشتر افراد را کشته است اما به مرور مشخص شد بیشتر مردم را اسرائیلی ها کشتند؛ مانند ماجرای اسرای اسرائیلی ها که تا الان 60 نفر از آنها به دست خودشان کشته شدند.»

این کارگردان بیان می کند: «همین قوم در 5هزار سال پیش زمان حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) مردم را به شدت اذیت کردند، کشتند و فراری دادند، الان بعد از آن همه سال آن گروه خشونت طلب نژادپرست دوباره سروکله اش پیدا شده! و مردم فلسطین را به خاک و خون می کشد! اما باید قبول کرد که تاریخ در حال تکرار شدن است به این خاطر که اگر ما می گفتیم اسرائیلی ها به مردم خودشان هم رحم نمی کنند، کسی باور نمی کرد اما اکنون که اسرا کشته می شوند، تکرار تاریخی است. یک گروه از اشراف یهود نسبت به مردم مسلط شدند و آیین نژادپرستی عجیب و غریبی را بین مردم جا انداختند.»

پناهی درباره انگیزه اسرائیلی ها برای جابه جایی از فلسطین و فراهم کردن زمینه اشغالگری در سرزمین های دیگر می گوید: «آنها اندیشه نژادپرستی دارند و معتقدند تمام کره خاکی باید برده آنان باشند. اسرائیلی ها بعد از اینکه فلسطین را گرفتند و دولت تشکیل دادند، گفتند ما باید به فکر اسرائیل بزرگ باشیم.

وی اضافه می کند: «به پرچم اسرائیل نگاه کنید، می گویند از نیل تا فرات برای ماست! طبق آیین شیطانی اسرائیلی ها، آنها برتر از نژادها هستند، باز داخل اسرائیلی ها نژادپرستی دیده می شود. برای مثال آنها می گویند آن یهودی که از آمریکا آمده، برتر از یهودی مشرقی است. چه کسانی اسرائیل را بنا کردند؟ اشکنازی ها. یعنی یهودی های اروپایی. تمام کتاب های تاریخ درباره اشکنازی هاست و هیچ اثری درباره بقیه یهودی ها وجود ندارد.

رژیم صهیونیستی در پایان راه

احمد جلالی نژاد، کارشناس مسائل سیاسی می گوید: «رژیم اشغالگر قدس از زمان حمایت جمهوری اسلامی ایران از گروه های مقاومت فلسطین و تامین آنها به یادگیری و ساخت انواع موشک ها درگیر تحولات خسارت بار زیادی شده و عملا بخش های مهمی از حوزه اقتصادی از جمله صنعت گردشگری و جذب سرمایه گذاران برای توسعه شهرک سازی های خود را به خاطر حملات و موشک باران نیروهای مقاومت از دست داده است.»

وی تاکید می کند: «طبق آمارهای رژیم صهیونیستی در حملات موشکی تابستان سال گذشته نیروی های مقاومت فلسطین تحت عنوان شمشیرهای قدس علیه رژیم صهیونیستی بیش از 500 هزار میلیارد دلار به صنعت گردشگری، کشاورزی و شهرک سازی اسرائیل خسارت وارد شد که مقامات ارشد این رژیم را مجبور به آتش بس فوری کرد.»

کارشناس مسائل سیاسی ادامه می دهد: «با وجود مثلت قدرتمند یمن، حزب الله لبنان و حماس تحت نظارت ایران سرزمین های اشغالی از شمال، جنوب و غرب دچار تهدید شدید هستند، علی رغم اینکه باید در نظر داشته باشیم که هنوز حزب الله لبنان به طور رسمی قدرت خود را نشان نداده و وارد نبرد فعلی نشده است.»

جلالی نژاد می گوید: «با وجود فشارهای نظامی و سیاسی شدیدی که ساختار رژیم اسرائیل را تهدید می کنند این فرضیه وجود دارد که آنها بعد از شکست کامل در فلسطین با حمایت آمریکا بخواهد سرزمین جدیدی در دیگر منطقه جهان برای خود ایجاد کنند.»

وی یادآور می شود: در اواخر سال گذشته بود که یک مقام ارشد سابق رژیم صهیونیستی از نقشه نتانیاهو برای انتقال یهودیان سرزمین های اشغالی فلسطین در صورت شکست در جنگ بین ایران و اسرائیل به کشور آرژانتین خبر داده بود.»