آرشیو پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲، شماره ۴۷۲۳
ورزشی
۹

یحیی گل محمدی: بردن استقلال بیش از 3 امتیاز می ارزد

یحیی گل محمدی، سرمربی پرسپولیس، روز گذشته در کنفرانس خبری قبل از دربی 102، روبه روی خبرنگاران نشست و به سوالات زیادی پاسخ داد. مهم ترین بخش صحبت های او مربوط به انگیزه تیمش برای بردن استقلال بود.

بازی جذاب

این بازی برای هر دو تیم حساس است و یکی از شهرآوردهای مهم جهان. خوشحالیم که در این شهرآورد شرکت می کنیم. تیمی که بتواند در این بازی های حساس تمرکز و آمادگی بدنی خوبی داشته باشد، می تواند برنده بازی باشد. در دربی باید فرصت طلب باشید و از فرصت ها خوب استفاده کنید. با توجه به اینکه هر دو تیم بازیکنان خوب و فنی دارند، امیدوارم شاهد یک بازی خوب و جذاب باشیم و اینکه بازی به سمتی برود که بحث های فنی در آن بیشتر مطرح شود و بازی جذابی برای هوادارانی باشد که در این هوای آلوده به ورزشگاه می آیند و بازی را می بینند.

اتفاق حاشیه ای در دربی

من مطمئنم اتفاق خاصی کنار زمین نمی افتد، ذهنم را درگیر این مسائل نمی کنم و دوست دارم بیشتر به مسائل فنی و داخل تیمم بپردازیم. با توجه به اینکه استادیوم پر است و صدا به صدا نمی رسد، فکر نمی کنم اتفاق خاصی بیفتد و همان طور که گفتم، امیدوارم همه چیز به سمتی برود که شاهد یک بازی فنی باشیم. بازی شرایط خاص خودش را دارد. در آن بازی تصمیم گرفتند با ما دست ندهند اما ما برای بزرگ ترها و استقلال احترام قائلیم، استقلال یک تیم ریشه دار و قابل احترام برای من است، همیشه بازی من جلوی استقلال جذاب بوده است. چیزی که در نهایت می ماند همین احترام ها و نگه داشتن حرمت یکدیگر است.

حضور زنان

خیلی خوشحالیم از این موضوع که ما هم در این شهرآورد هستیم. هرجا بانوان حضور داشتند، احترامات بیشتر بوده است و فکر می کنم فضای بهتری را در بخش هواداری شاهد باشیم و شعارهایی که داده می شد، برطرف شود. همیشه دوست داریم در هر بازی احترامات حفظ شود، چه از طرف بازیکنان و مربیان و از چه سمت هواداران. این خواسته همه ماست و دوست داریم الفاظ و شعارهای بد در استادیوم شنیده نشود ولی واقعا یک جاهایی نمی شود جلوی آن را گرفت، این هم در همه استادیوم ها هست و فقط مختص ایران نیست ولی فکر می کنم حضور بانوان تا حدود زیادی جلوی این اتفاق را می گیرد.

سرنوشت قهرمانی

به هر حال این طبیعی است، حریف رقیب مستقیم شما در جدول است و پیروزی در بازی ارزشش بیشتر از سه امتیاز است. یک سبقت خوب از حریف می توانید بگیرید و خیلی طبیعی است و در همه جدول ها این اتفاق می افتد که وقتی تیم های بالای جدول با هم بازی دارند ارزش سه امتیاز بیشتر از این رقم است. شرایط جدولی به نحوی است که فقط باید به سه امتیاز فکر کنیم، این را با بچه ها در میان گذاشتیم، هدف مان فقط کسب سه امتیاز و پیروزی است، چون شرایط جدولی ایجاب می کند که بازی را ببریم و تمام تلاش مان را هم می کنیم.