آرشیو چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲، شماره ۶۷۱۲
حوادث
۱۹
محکمه

متهم: تیراندازی به 2 کودک را نفهمیدم!

مرد میانسالی که در جریان تیراندازی در جشن عروسی باعث قتل دو کودک شده بود، در دومین جلسه محاکمه دوباره مدعی غیرعمدی بودن تیراندازی شد. متهم ادعا کرد در زمان تیراندازی مست بوده است.

به گزارش خبرنگار جام جم، مرد میانسال متهم است تیرماه1400در جریان جشن پسرش اقدام به شلیک تیرهوایی کرده بود. در جریان این تیراندازی دختر 12ساله و پسر9ساله ای جان خود را ازدست دادند. پدر و مادر دختر نوجوان هم مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. متهم به نام اصغر نیز دستگیر شد. او گفت در زمان تیراندازی مست بوده و به خاطر یک رسم قدیمی اقدام به تیراندازی کرده است. متهم چندی قبل در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه اولیای دم دختر و پسر درخواست قصاص متهم را مطرح کردند. اصغر هم مدعی شد، در زمان تیراندازی مست بوده و حالت عادی نداشته است.قضات دادگاه پس از رسیدگی به پرونده وارد شور شده و اصغر را از اتهام قتل عمد تبرئه و عمل او را از مصادیق قتل شبه عمد تشخیص دادند. با اعتراض اولیای دم پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد که قضات دیوان عالی با نقض حکم آن را برای رسیدگی مشابه به شعبه هم عرض ارسال کردند. قضات دیوان عالی کشور معتقدند تیراندازی با اسلحه می تواند نوعا کشنده باشد. متهم این بار در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت.در این جلسه پدر دختربچه گفت: این فرد با اسلحه دو کودک را کشته، بعد برای او مجازات سه سال زندان در نظر گرفته اند. او باید قصاص شود و رضایت نمی دهم. برای جراحات هم دیه می خواهم.

در ادامه دیگر اولیای دم دو بچه درخواست قصاص را مطرح کرده و گفتند: اگر امکان قصاص وجود نداشته باشد، دیه می خواهیم.

وکیل اولیای دم دختربچه هم در تشریح ماجرا گفت: این پرونده برای بررسی اقدام نابخرادانه متهم تشکیل و در آن دو کودک کشته شدند. متهم مدعی است به خاطر مصرف مسکرات اراده نداشته است. درحالی که این ادعا در دادسرا بررسی و علم و آگاهی کامل وی محرز شد. متهم همچنین عدم قصد فعل را مطرح کرده، درحالی که بر اساس بند ب ماده 290 قانون مجازات اسلامی، اقدام نوعا کشنده عمدی تعریف شده و مجازاتش قصاص است.

رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به اصغر ازاوخواست از خود دفاع کند که او در اظهاراتش گفت: من در مرگ این دو کودک و تیراندازی هیچ عمدی نداشتم. عروسی پسر، یکی از بهترین شب های زندگی یک پدر است. کدام پدری راضی می شود این شب را به عزا تبدیل کند. حاضر بودم خودم و خانواده ام نابود شویم اما آسیبی به کسی وارد نشود. قبل از تیراندازی مشروب خورده بودم. ازهمسرم خواستم اسلحه را بیاوردکه قبول نکرد وخودم اسلحه را آورده و پنج تیر در آن قرار دادم. وقتی چهارمین تیر را شلیک کردم،اسلحه روی زمین افتاد و گلوله ای شلیک شد. به من گفتند کسی کشته شده که باور نکردم.

رئیس دادگاه: اگر وقتی اسلحه روی زمین افتاده بود، گلوله شلیک شده، چرا به گردن و شکم دو کودک اصابت کرده است؟

متهم: من مشروب خورده بودم و زیاد جزئیات را به خاطر ندارم. 21 ماه جبهه بودم و کار با اسلحه را بلد بودم.

رئیس دادگاه: بعد از شلیک هوایی چند بار ماشه را چکاندی؟

متهم: نمی دانم. می خواهند مرا بکشند اما راست می گویم و یادم نیست.

در پایان یکی از وکلای او در دفاعیاتش گفت: بر اساس فیلم موجود موکلم چهار تیر هوایی شلیک کرده و آخرین تیر غیرعمدی شلیک شده و او قصد فعل نداشته است. او همچنین به خاطر مصرف مشروبات حالت عادی نداشته است.

قضات دادگاه با آخرین دفاعیات متهم و وکیلش برای تصمیم گیری وارد شور شدند.