آرشیو دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۸۴۳۴
حوادث
۱۳

حوادث جهان

لغو ده ها پرواز به خاطر طوفان کتلین

طوفان «کتلین» که باعث وزیدن بادهای شدید در انگلیس شده، موجب لغو ده ها پرواز شد.به گزارش بی بی سی، پس از صدور «هشدار زرد» برای وقوع طوفان از طرف اداره هواشناسی، حدود 140 پرواز ورودی و خروجی به فرودگاه های انگلیس لغو شد.

همچنین باد تردد قطار و کشتی ها در اسکاتلند را هم تحت تاثیر قرار داده است. در بسیاری از نقاط سرعت وزش باد به بیش از 112 کیلومتر بر ساعت رسید. از سوی دیگر، دما در شرق انگلیس به 21.4 درجه سانتیگراد افزایش یافت و گرم ترین دمای سال نیز روز شنبه در «لاکن هیت»، «سافولک» به ثبت رسید. همچنین قوی ترین تندبادها با سرعت 162 کیلومتر بر ساعت در قله «کرین گورم»، کوهی در ارتفاعات اسکاتلند ثبت شد.بیشترین صدمات طوفان در شمال غربی و جنوب غربی انگلیس و بخش هایی از ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز بوده است. لغو پروازها در فرودگاه های هیترو، منچستر، بیرمنگام، ادینبورگ و بلفاست، جابه جایی هزاران مسافر را با تاخیر مواجه کرده است.

پیرترین مرد دنیا در لیورپول

یک مرد انگلیسی با 111 سال و 224 روز سن عنوان مسن ترین مرد زنده جهان را به خود اختصاص داد.

به گزارش سی ان ان «جان آلفرد تینیس وود» در مصاحبه ای با گینس گفت: «شما یا طولانی زندگی می کنید یا کوتاه زندگی می کنید و نمی توانید کار زیادی در مورد آن انجام دهید.»

تینیس وود، که سیگار نمی کشد و هر جمعه ماهی و چیپس می خورد، می گوید راز طول عمر «فقط شانس» است، او در مورد اعتدال در زندگی توصیه کرد: «اگر زیاد می نوشید یا زیاد می خورید یا پیاده روی می کنید. خیلی زیاد؛ اگر بیش ازحد کاری انجام دهید، در نهایت رنج خواهید برد.» تینیس وود که در شهر لیورپول در شمال غربی انگلیس در 26 آگوست 1912 به دنیا آمد، دو جنگ جهانی و همچنین همه گیری آنفولانزای بزرگ و کووید-19 را پشت سر گذاشت و همچنین رکورد پیرترین سرباز مرد بازمانده از جنگ جهانی دوم را در اختیار دارد. به گفته گینس، او در همان سالی به دنیا آمد که کشتی تایتانیک غرق شد. او طرفدار مادام العمر باشگاه فوتبال لیورپول است و تمام 19 عنوان قهرمانی باشگاهش در لیگ و هر 8 قهرمانی باشگاهش در جام حذفی را تجربه کرده است.

تینیس وود درحال حاضر در یک خانه مراقبتی در شهر ساحلی ساوتپورت انگلیس زندگی می کند.

برخورد دو هواپیما روی باند فرودگاه

دو فروند هواپیما در باند فرودگاه هیثرو لندن با یکدیگر برخورد کردند. این هواپیما بوئینگ 787 متعلق به شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک، و خالی از مسافر بوده است که در مسیر آسفالت فرودگاه هیترو درحال یدک کشیدن با بال های یک فروند ایرباس A350 شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز برخورد کرد. به بال های هر دو هواپیما آسیب وارد شد و از چرخه خدمات رسانی خارج شده اند.