آرشیو سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۸۴۳۵
حوادث
۱۲

از گوشه و کنار ایران

2 سال زندان برای پدر و پسر شکارچی در چالوس

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست چالوس از صدور حکم حبس تعزیری به مدت 2 سال برای پدر و پسر شکارچی غیرمجاز از اهالی مرزن آباد این شهرستان خبر داد.

مرتضی سحرخیز افزود: مدت یک ماه گذشته محیطبانان از منزل این پدر و پسر متهم لاشه یک راس کل وحشی، جمجمه و شاخ یک راس مرال وحشی تازه شکار شده در یکی از نقاط روستایی مرزن آباد این شهرستان کشف و ضبط کردند.

وی اظهار کرد: بلافاصله موضوع در دستور کار این نهاد قرار گرفته و پس از سیر مراحل قانونی و پرونده سازی در شعبه اول دادگاه عمومی بخش مرزن آباد متهمان احضار و در نهایت منجر به صدور رای محکومیت این افراد متهم باسابقه شد.

وی توضیح داد: آنچه در این حکم به آن اشاره شده این افراد متهم به محکومیت کیفری به مدت 2 سال حبس تعزیری و ضبط سلاح مجاز آنان به نفع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ممنوعیت متهمان از حمل سلاح به مدت 2 سال و ابطال جواز سلاح شکار آنان شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست چالوس ضمن قدردانی از مسئولان دستگاه قضا بابت صدور زودهنگام حکم برای مجازات این افراد متهم گفت: امروز حفظ و مراقبت از گونه های وحشی یک وظیفه همگانی بوده و بنابراین محیطبانان محیط زیست، نیروهای امنیتی و انتظامی و دستگاه قضا با این دسته افراد که بی رحمانه اقدام به شکار این حیوانات بی گناه در طبیعت که نقش بسیار مهم و اثرگذاری در اکوسیستم طبیعی و تنوع زیستی دارند مماشات نخواهند کرد.

مسمومیت دارویی علت مرگ پزشک متخصص قلب در دلفان

دادستان عمومی و انقلاب دلفان علت مرگ پزشک متخصص قلب را مسمومیت دارویی اعلام کرد.

یونس آزادپور گفت: طبق نظریه پزشکی قانونی علت مرگ مرحومه «پرستو بخشی» پزشک متخصص قلب و عروق بیمارستان ابن سینای این شهرستان، مسمومیت دارویی و عوارض ناشی از آن تشخیص داده شده است.

به گزارش روابط عمومی دادگستری لرستان، دادستان دلفان افزود: بلافاصله پس از مرگ دکتر بخشی پرونده ای مطابق موازین قانونی در شعبه بازپرسی دادسرای دلفان تشکیل و موضوع برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی به عنوان مرجع قانونی ارجاع شد.

پس از بررسی های تخصصی از سوی مرجع یادشده علت مرگ این پزشک با توجه به معاینه ظاهری و کالبدگشایی انجام شده و نتایج سم شناسی و آسیب شناسی، مسمومیت دارویی و عوارض ناشی از آن تشخیص داده شد.

آزادپور تصریح کرد: با توجه به تمامی علل و نظریه نهایی پزشکی قانونی، علت این حادثه خودکشی اعلام می شود و طبق بررسی های قضایی، پزشک نامبرده فاقد هرگونه مشکل در شهرستان دلفان بوده و حتی رضایت خود از مردم و کادر درمان این شهرستان را نیز با نزدیکانش مطرح کرده است.

چهارم فروردین ماه امسال خبر درگذشت دکتر پرستو بخشی در بیمارستان دلفان منتشر شد، وی متولد 1368 و متخصص قلب و عروق بود.

مزاحم اینترنتی همسر سابق زن شیرازی بود

مرد جوان که با انتشار مطالب کذب در فضای مجازی برای همسر سابقش ایجاد مزاحمت می کرد دستگیر شد.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس در این باره گفت: خانمی 36 ساله با ارائه دستور قضایی به این پلیس مراجعه کرد و مدعی بود مدتی است که افراد مختلف از طریق شبکه اجتماعی تلگرام و یا به صورت تلفنی برای من ایجاد مزاحمت می کنند که رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی سرانجام متهم را که مردی 40 ساله بود شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را احضار کردند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با اشاره به اینکه متهم همسر سابق این خانم بوده و به دلیل مشکلاتی که با وی داشته اقدام به چنین کاری کرده بود، گفت: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا ایجاد مزاحمت در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد؛ لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.سرهنگ «سلیمانی» خاطر نشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir (بخش گزارش های مردمی) و یا با شماره 09638 گزارش کنند.