آرشیو سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۵۱
ورزشی
۹

اخبار کوتاه از فوتبال

فصل برای هافبک تیم ملی تمام شد

علی قلی زاده باید دوباره پایش را به تیغ جراحان بسپارد.

تیم فوتبال لخ پوزنان با برتری مقابل پوگون شچین در کورس قهرمانی لیگ لهستان باقی ماند با این حال خبر بد برای این تیم این است که علی قلی زاده، بازیکن ایرانی اش، مصدوم شد. ماریوش روماک، سرمربی لخ پوزنان، اذعان کرد که این بازیکن ایرانی دوباره به شدت آسیب دیده است و باید جراحی شود.

به گزارش سایت meczyki، بازیکن 28ساله ایرانی در انتقالی پرهزینه از شارلوای بلژیک به پوزنان آمد و مدتی طول کشید تا بتواند در ترکیب تیمش به میدان برود. قلی زاده بعد از بازگشتش به فوتبال، در سیزده بازی در تمام رقابت ها برای تیمش به میدان رفت ولی حتی یک گل یا پاس گل هم ثبت نکرد و حالا دوباره مصدوم شده است.

لخ پوزنان مبلغی بالغ بر 1.8 میلیون یورو برای بازیکن تیم ملی پرداخت کرد اما به نظر می رسد که این بازیکن 28ساله به دلیل مصدومیت دیگر در این فصل به میدان نخواهد رفت و فصل برایش تمام شده است. در حال حاضر دقیقا مشخص نیست که او تا چه زمانی از میادین دور خواهد ماند.

قرارداد او با این باشگاه تا میانه سال 2026 اعتبار دارد. لخ پوزنان در حال حاضر در رده سوم جدول قرار دارد.به همین خاطر بعید است قلی زاده بتواند در دو بازی پایانی تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی برابر ازبکستان و هنگ کنگ به میدان برود.

لقب جدید قایدی در لیگ امارات

روزنامه اسپورت 365 امارات به ستایش از مهدی قایدی پرداخت و از او به عنوان جادوگر لیگ این کشور یاد کرد.

روزنامه اسپورت 365 امارات برای قایدی لقب «جادوگر لیگ امارات» را انتخاب کرد و نوشت: «قایدی از بهترین بازیکنان لیگ در فصل جاری بوده است. او در 25 بازی که برای اتحاد کلباء در فصل جاری به میدان رفته موفق به زدن یازده گل و چهار پاس گل شده است.» درخشش مهدی قایدی در فوتبال امارات باعث شده است تا پیشنهادهای خارجی خوبی داشته باشد تا جایی که روزنامه ای پرتغالی مدعی شد پورتو و براگا و اندرلخت در تلاشند این بازیکن ریزنقش و تکنیکی ایرانی را در تابستان پیش رو جذب کنند.

احتمال برگزاری فینال جام حذفی با VAR

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال از احتمال برگزاری دیدار فینال جام حذفی با کمک داور ویدیویی خبر داد.

خداداد افشاریان در واکنش به درخواست مربیان برای VAR گفت: برنامه بعدی ما برای VAR خیلی جدی است. 16 نفر از داوران را باید به فیفا برای آموزش معرفی کنیم تا مدرک بگیرند. حس می کنم شاید سه یا چند بازی دیگر را اگر فیفا اجازه بدهد با VAR برویم. آن چیزی که می بینم وزارت ورزش، مجموعه دولت، فدراسیون فوتبال مصمم به این کار هستند. با پول هم مشکلی نداریم و فقط با توجه به تحریم ها درباره وسایل، برخی شرکت ها یک مقدار کم و زیاد عمل می کنند. ان شاءالله فصل آینده بتوانیم نسبت به داشتن VAR اقدام کنیم. شاید در فینال جام حذفی نیز این اتفاق بیفتد.

ممنوعیت دردسرساز برای تیم های لیگ یکی

برگزاری رقابت های فصل آینده لیگ دسته یک در ورزشگاه های دارای چمن مصنوعی ممنوع شد.

با توجه به اینکه چمن های مصنوعی موجود در ورزشگاه های لیگ یک، تاییدیه فیفا (فدراسیون جهانی فوتبال) را ندارند و به جهت جلوگیری از مصدومیت های احتمالی به دلیل انجام بازی فوتبال روی چمن مصنوعی و همچنین یکسان سازی در رویه برگزاری مسابقات لیگ یک باشگاه های کشور از فصل 1403-1404 برگزاری مسابقات لیگ یک مانند مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه های دارای چمن مصنوعی ممنوع بوده و مسابقات صرفا در ورزشگاه های دارای چمن طبیعی استاندارد برگزار خواهد شد.

بنابراین استان های میزبان رقابت های لیگ یک که فاقد چمن طبیعی استاندارد و ورزشگاه مناسب باشند باید در سایر ورزشگاه های مورد تایید سازمان لیگ میزبانی کنند.

برنامه هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال

جمعه 24 فروردین 1403

* مس رفسنجان...پیکان (ساعت17:30)

* سپاهان...نساجی مازندران (ساعت17:50)

* آلومینیوم اراک...استقلال (ساعت18:00)

*هوادار...گل گهر سیرجان (ساعت18:00)

* استقلال خوزستان...صنعت نفت آبادان(ساعت18:00)

*شمس آذر قزوین...فولاد (ساعت18:00)

* تراکتور...ذوب آهن (ساعت18:20)

* پرسپولیس...ملوان (ساعت20:00)