آرشیو دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۶۷۴۱
بین الملل
۱۸

حماسه ایرانی ها رژیم اشغالگر صهیونیستی را در هم شکست

شکست ترکیبی صهیونیست ها

حنیف غفاری

آینده پژوهی،علمی است که بازیگران و دولت ها درنظام بین الملل،براساس آن دست به پیش بینی واحتمال سنجی تحولات پیش رو زده و براساس هزینه فایده،اقدام خود رادرقبال یک پدیده تنظیم می کنند. رژیم اشغالگر صهیونیستی همواره مدعی بوده که قدرت پیش بینی تحولات آتی درجهان وخصوصا منطقه غرب آسیا رادارد وحمایت های مطلق و البته وقیحانه آمریکا واتحادیه اروپا رادراین خصوص سرمایه ای راهبردی برای خودتلقی می کند.

اقدام اخیررژیم غاصب صهیونیستی دربمباران ساختمان کنسولگری کشورمان دردمشق،ناظر برهمین اعتمادبه نفس کاذب صهیونیست ها صورت گرفت اماپاسخ قاطعانه،غیرتمندانه وموفقیت آمیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دریکی ازحساس ترین برهه های زمانی حیات منطقه، صهیونیست ها رابه بدترین نحو ممکن زمینگیر ساخت.به عبارت بهتر،جمهوری اسلامی ایران در یک پیج تاریخی مهم و سرنوشت ساز، اقتدار،عزت و درایت خود را درمواجهه با تحولات پیچیده منطقه ای و بین المللی به اثبات رساند.

شوک بزرگ علیه صهیونیست ها

رژیم غاصب اسرائیل درشوک ناشی ازعملیات مقتدرانه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به سرمی برد.عمق استراتژیک اراضی اشغالی توسط پهپادها و موشک های ایرانی موردهدف قرارگرفته وآشفتگی راهبردی مزمنی رابرپیکره صهیونیست ها تحمیل کرده است. دراین میان، قطعا اصلی ترین بازنده میدان سران رژیم نامشروع اسرائیل و درراس آنها، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و گالانت، وزیرجنگ این رژیم محسوب می شوند. نتانیاهو پس از پاسخ قاطعانه جمهوری اسلامی ایران، با دو شوک بزرگ مواجه شده است :

نخست این که اساسا رژیم اشغالگر صهیونیستی قدرت پیش بینی پاسخ ایران در این مقیاس گسترده و وسیع را نداشته است. به عبارت بهتر، تل آویو پس از طوفان الاقصی با شوک اطلاعاتی دیگری مواجه شد. برخی سران آمریکایی و صهیونیستی مدعی بودند اساسا ایران اقدامی در مواجهه با تل آویو صورت نمی دهد و برخی دیگر از یک اقدام عملیاتی محدود توسط نیروهای مقاومت در دیگر کشورهای منطقه سخن می گفتند! در بهترین حالت ممکن، برخی منابع صهیونیستی مدعی بودند به زودی حمله ای مستقیم از سوی ایران با تبعاتی محدود صورت خواهد گرفت اما همه این پیش بینی ها نادرست از آب در آمد! رژیم غاصب صهیونیستی شاهد وقوع عملیاتی مستقیم از سوی ایران با تبعاتی گسترده بوده است. نمایش موزون صدها پهپاد و موشک در آسمان اراضی اشغالی، نقطه آشکار ساز شکست و ضعف اطلاعاتی و میدانی رژیمی است که کودک کشی وحشیانه در نوارغزه را دستاورد ماه های اخیر خود قلمداد می کند! از این رو بار دیگر مثلث کابینه، موساد و ارتش درتل آویو بازی امنیتی و اطلاعاتی را به بدترین نحو ممکن باختند و جبران این شکست نیز مانند عملیات طوفان الاقصی برای صهیونیست ها ناممکن خواهد بود.

دومین شکست نتانیاهو، معطوف به شرایط تبعی و پسینی ماجراست. پس از وقوع عملیات موفقیت آمیز جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حمله رژیم اشغالگر صهیونیستی به ساختمان کنسولگری کشورمان دردمشق، برخی منابع صهیونیستی ازواکنش مستقیم و قاطعانه کابینه این رژیم در قبال این عملیات سخن گفتند اما پس ازساعت هاسکوت،مشخص شدنخست وزیر رژیم صهیونیستی قدرت توصیف معادلات موجود و صحنه ای را که باآن مواجه است نیزندارد،چه رسدبه قدرت تحلیل ماجرا و متعاقبا اقدام در قبال آن!

افشاگری رسانه های غربی از استیصال دشمنان

افشاگری برخی رسانه های غربی ازجمله نیویورک تایمز و آکسیوس از تماس های تلفنی مکرر نتانیاهو و بایدن و هشدار واشنگتن به تل آویو درخصوص هرگونه اقدامی در قبال بدتر شدن ماجرا درقبال صهیونیست ها،منبعث ازضعف زوج آمریکا اسرائیل در برابر ایران اسلامی بوده ومسجل است که اگر بایدن و نتانیاهو قدرت ادامه این بازی را داشتند، با توجه به روحیات وحشیانه ای که طی سال ها و خصوصا درجریان جنگ غزه مشاهده کردیم ازآن دریغ نمی کردند.بدون شک،حیرت وشوک ناشی ازسیلی سخت جمهوری اسلامی ایران بر گونه صهیونیست ها به اندازه ای نتانیاهو و دیگر سران رژیم صهیونیستی را زمینگیر کرده که جایی برای ریسک پذیری بیشتر آنها در قبال تحولات منطقه و نظام بین الملل باقی نگذاشته است.

پیام وقایع اخیر چیست؟

صورت مساله مشخص است. نه فقط دوران بزن در روی صهیونیست ها، بلکه دوران سلطه پوشالی و ادعایی واشنگتن و متحدان تل آویو بر منطقه نیز رسما پایان یافته است. قواعد ومولفه های قدرت درمنطقه را هم اکنون نه دموکرات ها و جمهوریخواهان آمریکا، نه احزاب سنتی و مداخله گر اروپایی و نه مهره های بازی غرب در منطقه، بلکه جبهه مقاومت تعیین می کند. در جریان عملیات موفقیت آمیز صورت گرفته، شاهد انسجام فوق العاده راهبردی تاکتیکی اضلاع جبهه مقاومت درعراق، یمن، لبنان وفلسطین بودیم. تاکنون بارها مدعی شکل گیری منظومه گفتمانی وعملیاتی مقاومت درسطحی وسیع و کاربردی بوده ایم. آنچه درساعات اولیه بامداد امروز رخ داد، شاهدی محکم دال بر این ادعای مبرهن است. ازاین پس منظومه مقاومت بیش ازپیش در اذهان و افکار عمومی دنیا مصداق خواهد داشت.

برش
یک باخت تمام عیار

رژیم اشغالگر صهیونیستی بازی را هم درمتن و هم درفرامتن ماجراباخته است.اخبارمنتشرشده ازمنابع موثق نشان می دهد جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا نیزبه تل آویو درخصوص تحمیل هزینه های مالی وراهبردی بیشتر برواشنگتن درمنطقه هشدارداده است. هزینه یک میلیارد دلاری رهگیری پهپادهای ایرانی،شوک سنگینی به کاخ سفید واردساخته است.ضمن آن که ایران تاکید کرده هرگونه حماقت دوباره صهیونیست ها، پاسخی به مراتب گسترده تر راعلیه تل آویو به همراه خواهدداشت.عملیات ترکیبی ایران(پهپادی موشکی) نشان داد این در زمان بندی و مدیریت تاکتیکی میدان به مراتب نسبت به صهیونیسته ها و مهره های منطقه ای قوی تر و چابک تر عمل می کند. ازسوی دیگر،تحلیلگران غربی ومنطقه ای معتقدندرژیم غاصب صهیونیستی برای دوره ای نامحدود نمی تواند جنگ را ادامه دهد، زیرا حتی درجنگ غزه نیزبه اهداف اعلامی خود نرسیده است :حماس همچنان در غزه حضور دارد و اسرای صهیونیست نیز آزاد نشده اند!