آرشیو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۸۴۴۰
ایران زمین
۱۸
ایران در ایران

مسدود شدن دو محور در شرق هرمزگان

سیستان و بلوچستان همچنان در آماده باش سیل

بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان، اغلب شهرستان های استان را در وضعیت اضطراری و آماده باش صد درصد قرار داد. همزمان با استمرار بارندگی و تندباد در استان هرمزگان، برخی از رودخانه های این استان طغیان کرده و به قطع برق 30 روستا در شهرستان های بندرعباس، قشم و بستک منجر شد. «محمد کرمی» استاندار سیستان و بلوچستان با توجه به هشدار وضعیت قرمز هواشناسی، از آمادگی همه دستگاه های امدادی و خدمات رسان برای کاهش میزان خسارات احتمالی خبر داد و گفت: از روزهای گذشته تمام تدابیر برای مقابله با مشکلات احتمالی اندیشیده شده و همه بیمارستان ها و مراکز درمانی و مدارس جنوب استان در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

بازگشایی مسیرهای ارتباطی

«شهرام مبارکی» مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی، از آمادگی کامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان برای مقابله با حوادث احتمالی خبر داد. «ایوب کرد» مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان نیز گفت: با توجه به اعلام تشدید بارندگی در شهرستان های خاش، سراوان، گلشن، سیب و سوران و مهرستان هماهنگی های لازم جهت استقرار تیم های راهداری در این مسیرها انجام شده و راهدارخانه های این شهرستان ها برای کمک به مسافران تجهیز شده است. «مجید محبی» مدیر کل ستاد بحران سیستان و بلوچستان نیز از بسته شدن راه ارتباطی گشت به سراوان به دلیل بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب خبر داد و تاکید کرد: تیم های راهداری سیستان و بلوچستان با استقرار در مسیرهای ارتباطی در حال بازگشایی مسیرها هستند.

قطع برق 30 روستا در هرمزگان

با فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان، رودخانه شه بابک و دیگر رودخانه های فصلی در بخش مرکزی شهرستان بشاگرد طغیان کرده و تردد به شهرستان های جاسک و میناب را مسدود کرد.همزمان با شرایط نامساعد جوی و دریایی، رفت و آمد از بندر مسافربری شهید حقانی در مسیرهای قشم، هرمز و بالعکس از دقایقی پیش متوقف شده و مسافران برای رفت و آمد به جزیره قشم از اسکله بندر پهل به بندرلافت استفاده کردند.