آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۸۴۴۱
اجتماعی
۶

اخبار

شهردار تهران درباره ورود وزارت کشور به موضوع واگن های چینی: اختلاف نظر نداریم، 1071 واگن وارد کشور می شود

شهردار تهران درباره واردات واگن های مترو و اختلافاتی که بین شهرداری و وزارت کشور وجود دارد، تصریح کرد: کارفرمای واردات واگن های مترو وزارت کشور است. یک هزار و 71 دستگاه در دو قرارداد برای واردات برنامه ریزی شده است. اختلاف نظرها درباره تایید بسته ورودی از چین بود لذا اختلاف نظر خاصی در این باره وجود ندارد.به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت وگو با خبرنگاران افزود: به این قرارداد باید ظرف 10 روز پاسخ داده می شد ولی با طولانی شدن آن موجب اعتراض آقای چمران شد که در زمان خودش این کار انجام می شود. زاکانی درباره زمان واردات این واگن ها توضیح داد: امسال واردات واگن ها آغاز خواهد شد و در مدت چهار سال به اتمام می رسد. زاکانی تصریح کرد: از ظرفیت شهرداری برای حضور فعال در دوره اول انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده شد و از این ظرفیت برای دوره دوم انتخابات نیز که 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد بهره خواهیم گرفت.

در جلسه کمیته حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران پیشنهاد شد : تشویق به دوچرخه سواری با کمک دبیرستانی ها

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت ایجاد مشوق برای فرهنگسازی استفاده از دوچرخه در سطح شهر، گفت: ما می توانیم دوچرخه را به دبیرستان ها بدهیم تا دانش آموزان برای تردد از مدرسه به خانه از دوچرخه استفاده کنند و با استفاده از مشوق های کوچک می توان دوچرخه را تبدیل به یک مد کرد.به گزارش فارس، سیدمحمد آقامیری در جلسه کمیته حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران افزود: باید آسیب شناسی شود که نتیجه احداث خطوط دوچرخه سواری در تهران چه بوده است. متاسفانه این موضوع هنوز بررسی نشده که آیا می توان این مد حمل و نقلی را ایجاد کرد یا خیر.

سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، در این جلسه، گفت: ما باید این پیام را به شهروندان منتقل کنیم که دوچرخه سواری برای سلامت روان و جسم آنها و از بین بردن آلودگی هوا یک راه حل است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد : استفاده از تک ماده برای 4 درس با نمره 7 به بالا

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: شرط دو عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرنهایی برای استفاده از تک ماده حذف شد و دانش آموزان می توانند تا 4 درس را بدون درنظر گرفتن نهایی یا غیرنهایی تک ماده کنند.محمود امانی طهرانی در گفت وگو با ایرنا افزود: پیشتر گفته شده بود که دانش آموزان برای دو درس با امتحانات نهایی و دو درس با امتحانات غیرنهایی می توانند از تک ماده استفاده کنند اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای 4 درس امتحان نهایی میسر شد. اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و درواقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی آید.وی گفت: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی برای تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد : پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اولویت برنامه های ما پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی است.به گزارش مهر، علیرضا کاظمی در حاشیه نمایشگاه «ارائه توانمندی های شرکت های دانش بنیان در حوزه نیازهای فناورانه ستاد مبارزه با مواد مخدر» افزود: حوزه فرهنگی و پیشگیری، درمان و مبارزه را با رویکرد مردمی سازی پیش می بریم و این مهم ترین رویکرد ما است. بحث توسعه مشارکت های مردمی حائز اهمیت است که این برنامه در قالب مجمع خیرین و یاری گران در سطح استان ها شکل گرفته است. وی گفت: توسعه برنامه یاری گران زندگی با کمک بخش های مردمی مثل یاری گران زندگی در محلات، روستاها، مدارس و دانشگاه ها مد نظر است و به عبارتی پایه این کانون ها مردم هستند و با مردم اداره می شوند. کاظمی گفت: اولویت دیگر که در نمایشگاه قابل مشاهده است، به روز رسانی برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان است که این نیز به نوع خود یک رویکرد مردمی سازی به حساب می آید. شرکت های دانش بنیان می توانند با تولیدات و محصولات خود در به روز آوری روش های پیشگیری و درمان اعتیاد کمک کنند.