آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۵۷
جامعه
۱۰

# پرسه در فضای مجازی

تحریم بیشتر، موفقیت بیشتر

امیرعلی ابوالفتح نوشت: «آمریکا و اروپا جوری از اعمال تحریم ها بر صنایع موشکی و پهپادی ایران خبر می دهند که گویی تا به حال این صنایع زیر تحریم نبودند. صنایع موشکی و پهپادی ایران زیر شدیدترین تحریم های تاریخ معاصر متولد شدند، رشد کردند و به بالندگی رسیدند و هرچه بیشتر تحریم شدند، بیشتر به موفقیت دست یافتند.»

تاکسی صلواتی ضد صهیونیستی!

نورا براتی با انتشار تصویری از یک تاکسی که پشت شیشه اش نوشته بود «تاکسی صلواتی به خاطر به خاک مالیده شدن پوزه اسرائیل»، نوشت: «تاکسی صلواتی که فقط برای دهه محرم و شب های قدر نیست واسه خوردن پوزه اسرائیلم هست!»

الگوی توسعه قلابی

احمد قصری با اشاره به وقوع سیل شدید در دبی امارات و ایجاد خسارت های فراوان در این شهر نوشت: «کسی از دیدن درد انسان ها خوشحال نمیشه، روی صحبتم با اوناست که جایی مثل دبی براشون بهشت روی زمینه و ولی الان لال شدن! این که نفت بدی برات فقط بسازن که نشد الگوی توسعه!»

ونیز مناطق محروم!

کاربری با اشاره به خسارات سیل در دبی نوشت: «یک بارون شدید تو خلیج فارس میاد، توی این سمت وضعیت جزیره کیش عادیه اما دبی تو مجاورتش تو ساحل امارات که به عنوان الگوی توسعه یک عده برج پرست تو ایران محسوب میشه، سریع تبدیل میشه به ونیز مناطق محروم.»

«دبی» در فضای مجازی و واقعیت

فرزانه رجبی با انتشار این تصاویر، وضعیت شهر دبی امارات را مقایسه کرد و نوشت: «چیزی که تو فضای مجازیه... چیزی که تو واقعیته...»

آسفالت دبی هم مثل گنبد آهنین اسرائیل

کاربر دیگری با انتشار تصاویری از سیل دبی و شناور شدن هواپیماها در فرودگاه نوشت: چندسال پیش خبر مجهز شدن امارات به آسفالت هایی که آب رو به خودش جذب میکنه در واتس آپ و جاهای دیگه دست به دست میشد.»

تاکسی پرنده کو؟

مهدی یحیایی هم با انتشار ویدئویی از آب گرفتگی و ترافیک اتوبانی در دبی در سیل اخیر نوشت: «مگه دبی تاکسی پرنده نداشت؟ پس چرا ماشینا توو اتوبان و هواپیماها توو فرودگاه غرق میشن؟»

ساده لوح نباشیم!

علیرضا زادبر با اشاره به پنهان کاری رژیم صهیونیستی درباره ارائه آمار خسارات ناشی از پاسخ کشورمان به اراضی اشغالی در عملیات «وعده صادق» نوشت: «ساده بودن خوب است، یک امتیاز و فضیلت است اما «ساده لوحی» نه! رژیمی که پیش چشم جهان بیمارستان را بمباران می کند و در تبلیغات رسانه ای می گوید: کار من نبود! رژیمی که 33843 نفر را می کشد و گردن نمی گیرد. انتظار دارید با رسم شکل روی کاغذ توضیح دهد چند موشک از سامانه هایش رد شده است!»

کارخانه آدم سازی

احسان خراشادی به مناسبت روز ارتش تصاویری از شهدای والامقام ارتشی به اشتراک گذاشت و نوشت: «ارتشی که توی اون ابرانسان هایی همچون صیاد شیرازی، عباس بابایی، حسن آبشناسان و جواد فکوری و ساخته میشه، ارتش نیست؛ کارخانه ی «آدم سازی» و لشکر مردان خداست...»

مولفه های مورد توجه دشمن

حامد رحیم پور: «مقامات تل آویو باید بدانند که در پاسخ احتمالی ایران به پاسخ احتمالی اسرائیل سه ویژگی حمله تاریخی 14 آوریل وجود ندارد 1- نبود غافلگیری 2- بعد مسافت 3- پدافند چندلایه پیشرفته. معنای این سه مولفه را دشمن درک می کند.»

تناقض سیل آسا

کاربری نوشت: «کیش و دبی سیل اومده! توو کیش سریع کار رو جمع کردن و همه چیز به حالت عادی برگشته! اما وضعیت خیابونا و فرودگاه دبی رو می بینید! اینا الگوی توسعه و پیشرفتن! اما خدا نکنه تو ایران حادثه ای رخ بده تا کل مدیریت و دستاوردهای علمی و صنعتی و عمرانی و... نظام توو این چهل سال رو با خاک یکسان کنن! با اونام که با هر حادثه ای شروع به آه و ناله میکنن که ما مرکز نفرین شده جهان هستیم و چرا انقد بلا فقط سر ما میاد، کلا کاری نداریم ، اونا خیلی شوتن.»