آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۵۷
صفحه آخر (جهان)
۱۲

پایگاه های حساس رژیم صهیونیستی زیر ضرب سنگین موشک ها و پهپادهای حزب الله

سرویس خارجی: حزب الله لبنان سه شنبه شب و چهارشنبه چندین و چند پایگاه و حتی سکوی گنبد آهنین رژیم آپارتاید اسرائیل را زیر آتش بسیار سنگین خود برد؛ به گفته این شاخه از مقاومت بسیاری از نظامیان اسرائیلی در جریان این حملات به هلاکت رسیدند.

حمله بسیار سنگین شبانه حزب الله

نیرو های مقاومت لبنان در ادامه عملیات مقابله با ارتش رژیم صهیونیستی، سه شنبه شب یک پایگاه دیگر این رژیم را هدف حمله سهمگین قرار داد. این گروه صحنه هایی از عملیات خود در هدف قرار دادن سکوی گنبد آهنین در شهرک کفار بلوم در شمال فلسطین اشغالی با پهپادهای تهاجمی را منتشر کرد. در تحولی دیگر در مرز های لبنان و فلسطین اشغالی، منطقه «المطله» نیز هدف حمله نیرو های مقاومت لبنان قرار گرفت.

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که یک خودروی ارتش صهیونیستی را در بدو ورود به منطقه المطله در نزدیکی مرز لبنان هدف قرار داده است که تمامی نظامیان داخل آن کشته و زخمی شدند. این حمله پس از آن صورت گرفت که ساعاتی پیش حملات توپخانه ای اسرائیل به حومه شهر خیام در جنوب لبنان از سر گرفته شد. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی سه شنبه شب تایید کرد که یکی از فرماندهان حزب الله لبنان را ترور کرده است. به دنبال این اقدام رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان نیز در اقدامی تلافی جویانه، پایگاه های نظامی ارتش اسرائیل را موشک باران کرد. رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که حزب الله تنها در روز سه شنبه بیش از 150 موشک به سرزمین های اشغالی شلیک کرده است. بی.بی.سی گزارش داد که حزب الله در خاک اسرائیل عملیاتی موفق انجام داد و از پهپادهای نسل سوم استفاده کرد که گنبد آهنین و پدافندهای دیگر نتوانستند آن را رهگیری کنند. همچنین تیپ زبده گولانی هم طی عملیاتی نتوانست وارد لبنان شود و گرفتار تله های انفجاری حزب الله شدند.

چهارشنبه سیاه اسرائیل

دیروز صبح هم طوفانی آغاز شد. در پی گزارش شلیک موشکی از جنوب لبنان به اراضی اشغالی، حزب الله لبنان روز چهارشنبه تایید کرد به مقر فرماندهی یگان 91 اشغالگران حمله کرده است. به گزارش ایسنا، حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: در حمایت از ملت مقاوم فلسطین در غزه و حمایت و پشتیبانی از مقاومت قهرمان و شریف آن ها مبارزان مقاومت لبنان مقر فرماندهی یگان 91 در پایگاه برانیت صهیونیست ها را با موشک برکان هدف قرار دادند که این حمله با دقت به هدف مورد نظر اصابت کرد. پیشتر خبرنگار الجزیره گزارش داده بود که 6 موشک از جنوب لبنان به سمت مقر اسرائیلی در الجلیل غربی در شمال اراضی اشغالی شلیک شده است. همچنین شبکه خبری المیادین گزارش داد که 6 موشک برکان از لبنان به سمت الجلیل غربی، در سرزمین های اشغالی شلیک شد.

مقاومت لبنان در ادامه حمایت و پشتیبانی از مردم غزه، یکی دیگر از تجمعات سربازان دشمن را اطراف پایگاه «رامیا» هدف داد.

مقاومت لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد، در حمایت از مردم استوار غزه و پشتیبانی از مقاومت فلسطین، رزمندگان مقاومت صبح روز چهارشنبه تجمع نظامیان صهیونیستی را در اطراف پایگاه «رامیا» با تسلیحات موشکی و توپخانه مورد حمله قرار داده است. رسانه های عبری زبان نیز گزارش دادند در پی شلیک موشک آژیرهای هشدار در مقر «برانیت» صبح دیروز به صدا درآمدند. این رسانه ها افزودند در پی به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در الکوش شلیک چهار موشک از جنوب لبنان رصد شد. مقاومت لبنان از حمله موشکی به پایگاه «مرون» رژیم صهیونیستی خبر داد. مقاومت لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: مبارزان مقاومت مقر یگان کنترل هوائی در پایگاه «مرون» را با موشک هدایت شونده هدف قرار دادند که منجر به انهدام تجهیزات داخل آن شد.

همچنین در پی شلیک های موشکی از لبنان به منطقه العرامشه بخش امدادی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بر اثر اصابت موشک به ساختمانی در شهرک العرامشه در غرب الجلیل، 18 نفر مجروح شدند. به گزارش ایسنا، رسانه های عبری گزارش دادند ارتش با یک بالگرد مجروحان را از شهرک العرامشه خارج کرد. خبرنگار المیادین گفت آژیرهای هشدار در العرامشه به دنبال 2 موج حمله به صدا درآمدند.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان اعلام کرد 2 موشک از جنوب لبنان به یک هدف صهیونیستی در اطراف منطقه عرب العرامشه در الجلیل غربی شلیک شد. رسانه های عبری در ادامه گزارش دادند در این حمله موشکی بیش از 18 تن (تا زمان تنظیم این خبر) زخمی شدند که حال چند تن وخیم گزارش شده است؛ این در حالی است صهیونیست ها معمولا تلفات خود را سانسور می کنند.

خبرنگار المیادین در جنوب همچنین از یک حمله نظامی اشغالگران به شهر عیتا الشعب خبر داد. رسانه های اسرائیلی افزودند که 4 موشک در شهرک «عرب العرامشه» برخورد کرد و گنبد آهنین نتوانست آنها را رهگیری کند.

همچنین خبر دیگر آنکه مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که یک خودروی ارتش صهیونیستی را در بدو ورود به منطقه «المطله» در نزدیکی مرز لبنان هدف قرار داده است که تمامی نظامیان داخل آن کشته و زخمی شدند. همچنین رسانه های عبری گزارش کردند: «یک بالگرد ارتش هنگام نجات مجروحان از محل حادثه در مرز لبنان هدف آتش نیروهای حزب الله قرارگرفت و آسیب دید.»

شهرک نشینان دربه در

شهردار یکی از شهرک های هم مرز با لبنان در اراضی اشغالی اذعان کرد که در پی درگیری و تبادل آتش با حزب الله، بیشتر ساکنان آن منطقه را ترک کرده و در هتل ها ساکن شده اند. «دیوید آزولای» رئیس شهرک صهیونیست نشین «متولا» واقع در مرزها با لبنان فاش کرد که 70 درصد از ساکنان این منطقه در پی درگیری و تبادل آتش با نیروهای حزب الله لبنان، خانه های خود را ترک کرده و اکنون در هتل ها اقامت دارند و تنها 40 تن از ساکنان شهرک باقی مانده اند که آن ها هم از نیروهای حفاظتی منطقه، مسئولان محلی و سربازانی هستند که در خانه های شهروندان شب را سپری می کنند. آزولای در ادامه اظهار کرد: 70 درصد از ساکنان منطقه در هتل ها هستند و این شرایط نمی تواند ادامه پیدا کند، 50 درصد از ساکنان منطقه، شانزدهم اکتبر 2023 (24 مهر 1402) این منطقه را تخلیه کردند. شهردار متولا (المطله) همچنین تاکید کرد: در نهایت جنگ با حزب الله راه گریزی ندارد و کابینه باید تصمیم بگیرد حتی از راه جنگ ما را برگرداند.

2 عامل توقف جنگ غزه از زبان معاون حزب الله

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که نابودی رژیم صهیونیستی و پیروزی فلسطین نزدیک است و مقاومت اسلامی با استفاده از حداقل قدرت خود توانست قواعد خود را به دشمن تحمیل کند. «نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، در جریان نشستی سیاسی که توسط انجمن علمای مسلمان در بیروت برگزار شد، خاطرنشان کرد راه و روش رژیم صهیونیستی وحشی گری و ظلم بوده و نابودی آن نزدیک است اما راه و روش فلسطین، جهاد و شهادت و صبر بوده و پیروزی آن نزدیک است. اسرائیل بدون حمایت جهان استکباری نمی تواند روی پای خود بایستد. براساس گزارش العهد، وی در ادامه افزود اکنون 2 چیز می تواند باعث توقف جنگ غزه شود: آمریکا و انتخابات آن و وحدت و یکپارچگی استثنائی در جهان با مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی. وی تاکید کرد که طرح آمریکایی «خاورمیانه جدید» یک بار در سال 2006 در لبنان شکست خورد و بار دوم در سوریه این اتفاق افتاد و این سومین بار است که با شکست مواجه می شود.

انصارالله یمن: به عملیات خود ادامه می دهیم

خبر دیگر از مقاومت یمن است. جنبش انصارالله یمن تاکید کرد تا زمان توقف جنگ غزه به هدف قرار دادن کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه می دهد. «حزام الاسد»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: ما به هدف قرار دادن کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی تا زمان توقف جنگ غزه ادامه می دهیم. وی در مصاحبه با اسپوتنیک تاکید کرد: ما به هدف قرار دادن کشتی های آمریکایی و انگلیسی نیز به عنوان حقی مشروع و ضمانت شده در پاسخ به حملات این 2 کشور به یمن ادامه خواهیم داد. همزمان با جنگ غزه ارتش یمن با موشک و پهپاد کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ از ماه نوامبر هدف قرار داده است.

پیش از این «محمدعلی الحوثی»، عضو شورای سیاسی انصارالله یمن، تاکید کرده بود: عملیات نیروهای مسلح یمن تا زمان ادامه محاصره غزه و کشتار مردم این منطقه ادامه دارد. آمریکایی ها می دانند که حملات تروریستی ، اظهارات و جنگ رسانه ای و سیاسی و اطلاعاتی آن ها مردم یمن را نمی ترساند. جنگ آمریکا علیه یمن یک جنگ پوچ و توخالی است که به ملت یمن هیچ آسیبی نمی رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام در حساب کاربری خود در ایکس اعلام کرد که روز چهارشنبه نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا با موفقیت با دو هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) در یمن درگیر شدند و آن ها را سرنگون کردند. سنتکام در ادامه ادعا کرده است که هیچ تلفات یا خسارتی توسط کشتی های تجاری آمریکا، ائتلاف یا تجاری گزارش نشده است و مشخص شد که پهپادها تهدیدی قریب الوقوع برای کشتی های تجاری آمریکا، ائتلاف و تجاری در منطقه هستند. این اقدامات برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن تر کردن آب های بین المللی برای کشتی های تجاری آمریکا، ائتلاف و تجاری انجام می شود.

دلایل «ائتلاف» برای مبارزه با داعش دیگر وجود ندارد

خبر از مقاومت عراق آنکه نخست وزیر عراق در سخنانی در جریان سفر به آمریکا تاکید کرد که دلایل ائتلاف تحت امر آمریکا به بهانه مبارزه با داعش در این کشور، دیگر وجود ندارد. دفتر «محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر عراق، در بیانیه ای تاکید کرد دلایلی که بر اساس آن ائتلاف بین المللی به اصطلاح برای مبارزه با داعش ایجاد شد، دیگر وجود ندارد و توانایی های نیروهای امنیتی عراق برای شکست تهدید «تروریستی» داعش توسعه یافته است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در این بیانیه آمده است، نخست وزیر عراق در دیدارهای خود بر پایبندی بغداد به نتایج گفت وگوهای جاری در کمیته عالی نظامی عراق و آمریکا تاکید کرد.

گفتنی است، منابع رسانه ای پیشتر هم از دیدار و رایزنی نخست وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر دادند. السودانی گفت کمیته های مربوطه دومین نشست خود را به منظور همکاری های دوجانبه بر اساس قانون اساسی عراق و توافق راهبردی برگزار خواهد کرد. «لوید آستین» هم در این دیدار نسبت به ایجاد «یک رابطه امنیتی پایدار» با عراق ابراز امیدواری کرد. [البته او نگفت که این رابطه امنیتی پایدار آیا به معنای استمرار اشغال است!؟]