آرشیو شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۵۹۸۹
ورزش
۳۱

خبر

امروز؛ بهتر از بازی اول باش

دنیای اقتصاد : تیم ملی فوتسال ایران از ساعت 17:30 امروز دومین بازی خود در چارچوب رقابت های قهرمانی آسیا را انجام می دهد. شاگردان وحید شمسایی پس از برتری 3بریک مقابل افغانستان در بازی نخست که با درخشش سعید احمد عباسی و دبل او به دست آمد، در شرایطی به مصاف بحرین می روند که در بازی اول یک زنگ خطر آرام برای مدعی اول قهرمانی قاره به گوش رسید. هرچند این رقابت ها از همان ابتدا با شگفتی شروع شد، چرا که پس از شکست 2برصفر کره جنوبی برابر تاجیکستان، ژاپن به عنوان مدافع عنوان قهرمانی با نتیجه 3بر2 مقابل قرقیزستان باخت تا مشخص شود قدرت های فوتسال آسیا مثل گذشته از دیگر تیم ها جدا نیستند. گفتنی است که حریف امروز ایران هم در بازی نخست با نتیجه 2بریک مغلوب کویت شد.

سهمیه ایتالیا، شاید 6 تیم

دنیای اقتصاد : با توجه به پیروزی فیورنتینا مقابل ویکتوریا پلژن جمهوری چک در لیگ کنفرانس اروپا و همچنین صعود رم به نیمه نهایی لیگ اروپا، ایتالیا امتیازات لازم برای کسب سهمیه پنجم در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد. اکنون از بین آلمان و انگلیس یک کشور دیگر هم می تواند سهمیه پنجم بگیرد که البته شانس ژرمن ها خیلی بیشتر است. آنها فقط به 2 پیروزی از 3 نماینده باقی مانده خود در رقابت های اروپایی نیاز دارند و در طرف مقابل، با حذف وستهام مقابل لورکوزن شانس انگلیس کمرنگ شد و حالا انگلیس برای رسیدن به سهمیه پنجم باید چشم انتظار پیروزی استون ویلا در هر 3 بازی بالقوه باقی مانده اش باشد. از طرفی اگر رم یا آتالانتا قهرمان لیگ اروپا شوند، اما در بین 5 تیم بالای جدول سری A نباشند، در این صورت سهمیه ششم هم به فوتبال ایتالیا اختصاص می یابد که اتفاقی بی سابقه خواهد بود.

دو کارت گرفت و اخراج نشد!

دنیای اقتصاد : در جریان دیدار برگشت لیل و استون ویلا در مرحله یک چهارم نهایی لیگ کنفرانس اروپا امیلیانو مارتینز دو کارت زرد از داور دریافت کرد، اما از زمین اخراج نشد! در نگاه اول به نظر می رسید که داور دچار اشتباه بزرگی شده است، اما در واقع یکی از قوانین کمترشناخته شده فوتبال در مورد این دروازه بان آرژانتینی به اجرا درآمده است. مارتینز یک کارت زرد در جریان بازی دریافت کرد و کارت زرد دیگر به دلیل حرکات معروف او در ضربات پنالتی به ثبت رسید. طبق قوانین فیفا در بازی هایی که به ضربات پنالتی می رود کارت های زرد در دو بازه مجزا محاسبه می شود؛ جریان مسابقه و ضربات پنالتی. به این ترتیب اگر بازیکنی با کارت زرد در جریان بازی وارد ضربات پنالتی شود و در جریان ضربات پنالتی هم کارت زرد بگیرد، از بازی اخراج نمی شود، اما هر دو کارت زرد در کارنامه انضباطی او برای دیدارهای بعدی ثبت خواهد شد.