آرشیو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۶۷۵۴
ورزش
۱۷

اوج هیجان در بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید

کارلتو در جهنم آلیانس

بعضی از آدم ها که زمان رفتن شان مشخص می شود، تمام تلاش خود را می کنند تا خاطره ای جذاب و به یاد ماندنی در ذهن دوستان و اطرافیان خود بگذارند. شاید این روزها نیز توماس توخل به همین مساله فکر می کند. او از چندی پیش اعلام کرده بود که در پایان فصل بایرن مونیخ را ترک می کند.

او در حالی این تیم را ترک می کند که نه در جام حذفی و نه در بوندس لیگا به موفقیت رسید. تنها جای باقی مانده برای او، لیگ قهرمانان اروپاست. خودش خوب می داند اگر باواریایی ها را در این جام به موفقیت برساند تا سال ها در خاطره طرفداران این تیم می ماند. با این حال، توخل برای تحقق این رویا و آرزو، مانع و سدی بزرگ پیش روی خود دارد. آنها امشب باید در ورزشگاه آلیانس آره نا از رئال مادرید پذیرایی کنند. تیمی که فاصله چندانی با قهرمانی در لالیگا ندارد و در این میان به دنبال ضمیمه کردن قهرمانی اروپا به کارنامه موفق امسال خود است. از شواهد و قرائن بر می آید بایرن و هوادارانش قرار است شبی سخت برای کارلتو و شاگردانش به وجود آورند. به خصوص آن که بازیکنان بایرن روز گذشته این درخواست جالب از هواداران شان را مطرح کردند: «سه شنبه، ورزشگاه باید کاملا قرمزرنگ باشد. رئال مادرید مخفف سفید سلطنتی است، اما در مونیخ شعار این خواهد بود: همه به رنگ قرمز.»

26

دو تیم تاکنون 26 بار در رقابت های مختلف اروپایی مقابل هم قرار گرفته اند که سهم بایرن 11 و سهم رئال 12 برد بوده است. سه مسابقه هم با نتیجه تساوی تمام شده است. در این بازی ها، رئال 41 و بایرن 39 گل به ثمر رسانده است.

23

برای بیست و سومین بار بایرن در مرحله حذفی رقابت های اروپایی مقابل تیم های اسپانیایی قرار می گیرد. آمار این تیم در این مرحله 11 برد و 12 باخت بوده است. نکته منفی آنها این است که در 6 بازی از هشت مسابقه آخر، بازنده از زمین خارج شده اند.

27

این برای بیست و هشتمین باراست که رئال مادرید درمراحل حذفی رقابت های اروپایی مقابل تیمی ازآلمان قرارمی گیرد.آنها در 27 بازی قبلی رکورد خوبی از خودشان به جا گذاشتند و 19پیروزی و 8باخت به دست آوردند. آخرین شکست آنها در مراحل حذفی به بازی مرحله نیمه نهایی فصل 13-2012 بر می گردد که به دورتموند باختند.

9

برای نهمین بار کارلو آنچلوتی به عنوان سرمربی مقابل بایرن قرارمی گیرد و نکته جالب این که در هشت بازی قبلی اصلا شکست نخورده است. اوشش باربه عنوان سرمربی میلان(4 پیروزی و دو تساوی)ودو باربه عنوان سرمربی رئال(2 برد) مقابل باواریایی ها قرار گرفته است.

10

بازی امشب در واقع دهمین تقابل توماس توخل و کارلتو به حساب می آید که توخل چهار برد و آنچلوتی سه برد به ثبت رسانده اند.