آرشیو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۶۷۵۴
صفحه آخر
۲۰

پرتره

مارچلو ربلو دی سوسا، رئیس جمهور پرتغال غرامت می دهد!؛ غرامت جنایت

مارچلو ربلو دی سوسا، رئیس جمهورپرتغال اعلام کرد که این کشوردرقبال جنایات انجام شده در طول دوران برده داری و دوره استعمار مسئول است و پیشنهاد کرد که در این زمینه غراماتی پرداخت شود.

طی400سال از دوران استعماری، دست کم 5/12 میلیون آفریقایی از روستاهای خود ربوده شده و توسط کشتی و تجار عمدتا اروپایی به سرزمین های دوردست برده شده و به عنوان برده فروخته شدند. کسانی که از این سفرها جان سالم به در می بردند، در مزارع قاره آمریکا، عمدتا در برزیل و کارائیب، به کار سخت مشغول شدند، در حالی که دیگران از نیروی کار آنها سود می بردند. پرتغال نزدیک به شش میلیون آفریقایی را در آن دوره به بردگی کشیده که بیش از هر کشور اروپایی دیگری بوده است.

سلنا گومز از شبکه های اجتماعی خداحافظی کرد!؛ معاشرت واقعی

از معایب غرق شدن در شبکه های اجتماعی بسیار گفته شده اما کمتر کسی توانسته این عادت مخرب را به تمامی ترک کند. یکی ازآنها سلنا گومز است.این خواننده وبازیگر31ساله آمریکایی که بالاترین تعداد دنبال کننده را با429میلیون کاربربه عنوان یک زن در اینستاگرام دارد، اعلام کرد که خود از این رسانه اجتماعی بیرون آمده است. او گفته: این باارزش ترین هدیه ای است که برای سلامت ذهنی اش به خود داده است. او در نشست اخیر یکصد چهره تاثیرگذار تایم گفت که اکنون خوشحال تر است و دیگر با دوستانش به جای ارسال پیام، تلفنی صحبت می کند.سلنا گومز بارها درمصاحبه هایش گفته بود که از شبکه های مجازی واهمه دارد.

روبرت لواندوفسکی بالاخره سکوتش درباره توپ طلا را شکست ؛ نبش قبر توپ طلا

10سال پی در پی کریستیانو رونالدو و لیونل مسی صاحب توپ طلا شدند. همین سیطره 10ساله اما قربانیان بسیاری داشت؛ از جمله روبرت لواندوفسکی که به باور بسیاری حق کسب توپ طلا را داشت اما به نوعی مقهور محبوبیت لیونل مسی شد. این موضوع همان زمان هم باعث گلایه فوتبال دوستان شده بود ولی خود لوا سکوت کرد و همان سال هم به تیم بارسلونایی پیوست که لیونل مسی اسطوره آن بود اما حالا مهاجم لهستانی بارسلونا در گفت وگو با روزنامه آلمانی اشپورت بیلد به نبش قبر خاطره توپ طلای سال2020 پرداخته است. لواندوفسکی با یادآوری سال های پیش گفت: «2020و2021 بهترین سال های فوتبالم بودند. به تازگی دوستی آماری را برایم فرستاد که بر مبنای آن در 85 بازی یکصد گل زده ام.»