آرشیو چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۶۸
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

* قابل توجه غربزده ها : عاقبت آزادی بیان در آمریکا، قرار دادن دانشجویان و اساتید معترض به نسل کشی درغزه دانشگاه کلمبیا در لیست سیاه و منع آنها از تحصیل و تدریس و اشتغال بود!

ثقفی

* کسانی که در فتنه 78 می گفتند دانشگاه پادگان نیست امروز در برابر خشونت، دستگیری و بازداشت بسیاری از دانشجویان در آمریکا و اروپای مدعی مهد آزادی چه پاسخی دارند؟ چرا صدایشان بلند نمی شود؟چرا حتی می ترسند به سوال خبرنگاران دراین باره پاسخ دهند؟چرا آزادگی در این جماعت مدعی آزادی مرده است؟

ارغوانی

* اتفاقاتی که این روزها در دانشگاه های آمریکا علیه دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل وآمریکا درغزه در جریان است، اگر در یکی از کشورهای دشمن یا منتقد آمریکا در جریان بود، تا الان آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را برای تحریم آن کشور در شورای امنیت مطرح کرده بود. کاش چین و روسیه پیش نویس قطعنامه ای را برای تحریم آمریکا به شورای امنیت ارائه نمایند.

جوادی

* اجرای نماز جماعت باشکوه توسط بیش از 5000 نفر از تظاهرکنندگان حامی فلسطین در قلب آمریکا، واشنگتن دی سی یادآور تظاهرات بهمن ماه 1357 ما و ان شاءالله نویددهنده سرنگونی کاخ سیاه غرب است. ما این را به فال نیک می گیریم و در انتظار پیروزی حق طلبان دنیا هستیم.

مولایی

* مجری اینترنشنال با ابراز تعجب از اینکه مردم آمریکا، پرچم خودشان را آتش می زنند و شعار «مرگ بر آمریکا» می دهند و از آن طرف پرچم محور مقاومت را روی دستانشان بالا می برند گفته است: این، آدم را نگران می کند! باید به او گفت این تازه آغاز افول قدرت اربابان غربی تان است.

قاسم آبادی

* در روزهای اخیر تعداد زیادی از زنان در آمریکا با مشت و لگد و به طور بی شرمانه ای بر زمین کوبیده شدند و دستگیر و زندانی شدند. به نظرتان چرا آنجلیناجولی خفه خون گرفته است و به زنان آمریکایی ادای احترام نمی کند؟

مرجانی

* همگام با مراجع بزرگوار تقلید و مردم به فرمانده محترم انتظامی و همکاران گرامی شان که با اقتدار، طرح نور را در کشور اجرا می کنند خدا قوت گفته و از ایشان تقدیر و تشکر می کنیم. ان شاءالله با توجه به خواست ملت با قدرت این روند امیدبخش را ادامه دهند.

نصیبی

* از فراجا درخواست می شود بساط سلبریتی هایی راکه با گردن کلفتی به دنبال ترویج بی حیایی هستند، با قدرت و بدون مماشات جمع کند. مردم همه پای کار هستند و اتفاقا همه دوست دارند بیشتر با سلبریتی های مروج بی بندوباری و فساد برخورد بشود.

دیباجی

* از مردم مومن و با غیرت درخواست می شود با شماره 197یا 110 تماس بگیرند و از طرح نور حمایت کنند تا قوت قلبی برای عزیزان زحمتکش فراجا باشد.

میرسیار

* از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه که با صدور بیانیه ای از اجرای طرح نور(عفاف و حجاب) توسط فراجا حمایت کردند، تقدیر و تشکر می کنم. انتظار می رود همه نخبگان و اساتید دانشگاه ها و... نسبت به استمرار این طرح که قطعا باعث ثبات و آرامش خانواده هاست حمایت کنند.

گلکار

* اینکه جمهوری اسلامی با ظرافت مثال زدنی در کنار نمایش توان و قدرت ضربه متقابل خود مثل عملیات وعده صادق و تنبیه عناصری که به منافع و مواضع جمهوری اسلامی تعرض کرده بودند، توسعه روابط اقتصادی با همسایگان و کشورهای منطقه را نیز به پیش می برد، نشان دهنده عقلانیت و عملگرایی در سیاست گذاری و اجرای حاکمیت است و هر دو اقدام در جای خود بجا و بموقع می باشد.

نخجیری

* دیوان کیفری بین المللی لاهه قرار است حکم بازداشت نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی را صادر کند. این یکی از کمترین اقدامات این دادگاه است. جا دارد سازمان های بین المللی مانع ورود هرگونه سلاح و مهمات به سوی سرزمین های اشغالی شوند و در برابر نسل کشی در غزه ساکت ننشینند.

نیک ضمیر

* در سال جهش تولید با مشارکت مردم نصب بیلبوردهایی از قهرمان های تولید و تجارت، کارآفرین ها، بازرگان ها و صنعتگران خوشنامی که دست کم دو، سه یا چهار دهه و بیشتر در این عرصه ها درخشیده اند به نوجوان ها، جوان ها و نسل حاضر نشان خواهد داد آنچه گفته می شود، نه یک آرزوی محال که اتفاقی در دسترس است . متاسفانه بسیاری از بیلبوردهایی در سطح شهر نصب می شود به تبلیغات اغواگرانه اختصاص دارد.

باجلانی

* از دستگاه قضا می خواهیم تعلل 32 دستگاه مسئول راهکارهای حجاب و عفاف را بررسی و خاطیان به جد بازخواست شوند. از مردم انقلابی هم درخواست می شود از دستگاه های مسئول مطالبه کنند.

سیرت نیا

* جهش تولید با مشارکت مردم را که شعار سال نامیده شده باید در همه حوزه ها و عرصه ها دنبال کرد. از جمله عرصه های مهم و تاثیرگذار در جهش تولید احیای واحدهای صنعتی راکد در کشور است. به گفته وزیر صمت، تعداد واحدهای راکد در دولت سیزدهم 6 درصد کاهش یافته است و تاکنون بیش از 8400 واحد صنعتی در کشور احیا شده است که جای خوشحالی دارد.

رحمتی زاده

* از آنجا که حدود 75 درصد از واحدهای راکد و نیمه تمام بعد از تکمیل و راه اندازی به نیروی کار زیر 50 نفر نیاز دارند می توان نتیجه گرفت که بنگاه های اقتصادی مذکور اگرچه کوچکند اما اشتغال آفرینی آنها بیشتر است. پس در شرایطی که کشور از بیکاری رنج می برد، احداث یا احیای واحدهای اقتصادی کوچک به سرعت بر کاهش بیکاری اثر می گذارد.

روشن

* غیرت دینی و غیرت ملی و تکلیف گرایی و مسئولیت پذیری سردار رادان عزیز را برای همه مسئولان و کارگزاران این نظام الهی آرزومندیم. بر عزم و اراده تو سردار درود/ بر این همه اقتدار، بسیار درود / صد شکر که هستی و دعاگوی توییم / بر غیرت دینی تو صد بار درود.

عارفیان

* از جوانان غیرتمند ایران اسلامی درخواست می شود به این توصیه مشفقانه و پدرانه امام خامنه ای بزرگوار به دقت توجه نموده و برخلاف خواست شیطان بزرگ گام بردارند آن جایی که فرمود: «آمریکایی ها دوست دارند جوان ما شجاعت، انگیزه، امید، تحرک، توان جسمی و فکری نداشته باشد. نسبت به دشمن، خوشبین و نسبت به فرمانده و عقبه خودی بدبین باشد.»

میرقاسمی

* پهپاد بالغ بر 32 میلیون دلاری ام کیو-9 متعلق به ارتش آمریکا توسط دلاورمردان یمن در نزدیکی سواحل این کشور سرنگون شد و داغ دیگری بر دل شیطان بزرگ گذاشتند! درود خداوند بر مجاهدان مظلوم و مقتدر انصار الله یمن.

سفیدآبی

* پایین بودن کیفیت بدنه خودرو های داخلی یکی از علل مهم خسارت جانی و مالی صاحبان خودروهای داخلی است که انتظار می رود مسئولان امر با فشار بر شرکت های خودروساز آنها را موظف نمایند این نقیصه مهم را رفع نمایند.

برکتی

* برخی کارشناسان معتقدند با ورود خودروهای برقی به کشور و به ویژه تهران امید است که مسئله ترافیک و آلودگی هوا حل و چهره شهرها را تغییر دهد و ان شاءالله مردم در سال جدید این تغییر را با تمام وجود لمس نمایند.

امام قربانعلی

* منطقه هفت ناحیه دو شهرداری تهران متاسفانه فاقد فضای سبز است. از شهردار محترم درخواست می شود برای فضای سبز این محل با توجه به آلودگی شهر تدبیری نمایند. برخی درختانی هم که در خیابان شهید نامجو خشک می شوند به جای کاشت درخت به جای آن، سیمان می کشند.

طاهری