آرشیو چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۶۸
اخبار کشور
۳

خبر

رئیس جمهور به قم سفر می کند

استاندار قم با اشاره به سفر رئیس جمهور به قم گفت: مرکز سرمایه گذاری استان قم در راستای تسهیل مسیر سرمایه گذاران هفته آینده در سفر دولت به این استان با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.

سیدمحمد آقامیری، در حاشیه بازدید از غرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران اکسپو 2024 در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری در قم از مدیران استان خواست به این مسئله اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه گذاری مردم فراهم کنیم.استاندار قم تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه گذاری ایجاد می شود. هرچقدر نرخ سرمایه گذاری را در استان بیشتر کنیم، اشتغال هم افزایش خواهد یافت.

آقامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال زایی زمانی که سرمایه گذاری افزایش پیدا کند، درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولان دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود. آقامیری با اشاره به افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قم عنوان کرد: این مرکز سرمایه گذاری در راستای تسهیل مسیر سرمایه گذاران هفته آینده با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

تجمع دانشجویان دانشگاه شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان

تجمع دانشگاهیان دانشگاه شریف در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین برگزار شد.

دانشجویان دانشگاه های کشور این هفته در حمایت از خیزش جهانی برای محکومیت رژیم صهیونیستی تجمعات اعتراضی برگزار و جنایات این رژیم را محکوم کردند.

ظهر دیروز در ادامه این تجمعات اعتراضی در حمایت از خیزش دانشجویان جهان، دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه شریف تجمع و ضمن حمایت از خیزش دانشجویان جهان و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

تظاهرات گسترده دانشجویان علیه تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، در مدت کوتاهی به چهل دانشگاه دیگر در آمریکا و سایر کشور ها از جمله فرانسه، کانادا و استرالیا نیز سرایت کرده است. به گزارش تسنیم، علاوه بر این، مردم برخی از کشور های جهان همچون اسپانیا، ژاپن، یونان و آلمان با گذشت 205 روز از این جنایت ها، در حمایت از فلسطین دست به اعتراض زدند.