آرشیو چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۶۸
ورزشی
۹

تراکتور- استقلال، پرسپولیس- سپاهان

گره قهرمانی در هفته 25 لیگ برتر باز می شود؟!

در ادامه مسابقات هفته بیست و پنجم لیگ برترعصر امروز 7 دیدار برگزار می شود که در حساس ترین مسابقات استقلال صدرنشین میهمان تراکتور تبریز است، پرسپولیس رده دومی به مصاف سپاهان می رود.

مسابقات هفته بیست و پنجم لیگ برتر به اوج حساسیت خود رسیده و 4 تیم بالای جدول با یکدیگر رقابت خواهند کرد و شاید گره صدرنشینی و قهرمانی تا حدی باز شود و یک تیم بتواند به سمت جام گام بلندی بردارد.

آبی پوشان بدون کاپیتان در تبریز

جنگ ستارگان برای قهرمانی در تبریز بهترین عنوان برای این مسابقه دیدنی و حساس است جایی که تراکتور با مربیان جدید و ایرانی خود می خواهد دوباره اعاده حیثیت کند و استقلال صدرنشین هم حاضر نیست به هیچ وجه صدر را از دست بدهد. مساوی در این بازی به سود هیچ تیمی و بخصوص استقلال نیست زیرا ممکن است در صورت لغزش صدر را از دست بدهد.

قرمزپوشان تبریزی پس از جدایی خمز اسپانیایی با حمید مطهری مربی سابق پرسپولیس و تیم ملی توانستند ذوب آهن را در جام حذفی شکست دادند و به جمع 8 تیم رسیدند. استقلال هم هوشمندانه و اقتصادی بازی می کند و پیروز می شود و به همین دلیل صدرنشین لیگ است چون هنر خوب دفاع کردن را بلد است.

استقلال در این دیدار سیدحسین حسینی دروازه بان اصلی و کاپیتان خود را به دلیل محرومیت انضباطی در اختیار ندارد و خالد آبادی به جای او درون دروازه قرار می گیرد و این بزرگ ترین دغدغه کادر فنی استقلال در تبریز خواهد بود. در چند سال اخیر هیچ کدام از بازی این دو تیم مساوی نشده و تراکتور یک بار و استقلال 4 مرتبه پیروز شده است.

پرسپولیس - سپاهان؛ ال کلاسیکوی ایران دیدنی تر از گذشته

ال کلاسیکو فوتبال ایران این مرتبه حساس تر از همیشه خواهد بود زیرا دو تیم در کورس هستند و پرسپولیس اگر در این دیدار خانگی امتیاز از دست بدهد استقلال رقیب سنتی خود را یک گام دیگر به قهرمانی لیگ برتر نزدیک می کند از سویی دیگر سپاهان اگر چه 8 امتیاز با صدر جدول و 7 امتیاز با پرسپولیس اختلاف دارد اما خودش را امیدوار به قهرمانی در لیگ برتر نشان می دهد!

تساوی ایده آل ترین نتیجه برای استقلال خواهد بود زیرا دو تیم تعقیب کننده 2 امتیاز از دست می دهند. اگرچه پرسپولیس و سپاهان در تعقیب استقلال صدرنشین هستند و به دنبال جام هستند اما وقتی بدانیم رتبه دوم جدول لیگ مستقیم به لیگ نخبگان می رود مشخص می شود که نایب قهرمانی لیگ حتی از قهرمان جام حذفی ارزشمندتر است بنابراین دو تیم برای رسیدن به لیگ نخبگان هم تلاش می کنند.