داربست های مورد استفاده در مهندسی استخوان فک وصورت وجمجمه بواسطه سلول های بنیادی: مرورنظام مند

پیام:
چکیده:
سابقه و هدف
ایده مهندسی بافت، امیدهای فراوانی را برای بازسازی ضایعات استخوانی فراهم نموده است. به منظور مهندسی استخوان، سلول های بنیادی، تحت شرایط کنترل شده تحریک با فاکتورهای رشد، بر روی داربست های مناسب، کشت داده می شوند. داربست یا اسکافولد، ماتریس موقتی برای رشد استخوان است که محیطی اختصاصی را برای تکامل بافت، فراهم می کند و باعث تسهیل چسبندگی، رشد و تمایز سلول ها می شود. تاکنون، انواع مختلفی از داربست های سرامیکی، پلیمری و کامپوزیتی در مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی مهندسی بافت استخوان، مورد استفاده قرار گرفته اند. هدف از این مطالعه، مروری است بر مطالعات ده ساله اخیر، در زمینه مهندسی استخوان فک و صورت با تمرکز بر داربست های مورد استفاده در این مطالعات.
مواد و روش ها
در مرور نظام مند حاضر از کلمات کلیدی Craniomaxillofacial tissue engineering، bone regeneration، scaffold،oral surgery،stem cell+scaffold، allograft و xenograft در مدلاین استفاده شد. مطالعاتی که ترمیم ضایعات استخوانی ناحیه فک و صورت وجمجمه در مدل انسانی یا حیوانی توسط داربست به همراه سلول های بنیادی را مورد بررسی قرار داده بوذند، در این مطالعه وارد شدند.
یافته ها
64 مقاله مورد بررسی کیفی قرار گرفتند.
نتیجه گیری
بر اساس این مطالعه مروری می توان نتیجه گیری نمود که هر چند، هنوز هم گرافت استخوان اتوژن، درمان مطلوب برای نقایص استخوانی به شمار می آید، اما با پیشرفت های صورت گرفته در زمینه طراحی داربست ها با استفاده از، Rapid Prototyping (RP)، امیدها برای طراحی داربست های مناسب مهندسی بافت استخوان فک، در آینده ای نه چندان دور، افزایش یافته است.
زبان:
فارسی
صفحات:
113 تا 130
لینک کوتاه:
magiran.com/p1017568 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!