بررسی فراوانی نسبی پاسخ زودرس به درمان اینترفرون کانونسیونال و ریباویرین در بیماران مبتلا به هپاتیت C مزمن

پیام:
چکیده:
مقدمه
هپاتیت C یک معضل بهداشتی به خصوص در بیماران IVDU (Intravenous drug users) است. داروهای جدید و موثر بر این بیماری بسیار گران هستند و بسیاری از بیماران قادر به تهیه ی آن ها نیستند و به ناچار تحت درمان با اینترفرون کانونسیونال + ریباویرین قرار می گیرند. با توجه به این که اثر این شیوه ی درمان به شکل پاسخ زودرس در مبتلایان به هپاتیت C مزمن در ایران بررسی نشده است، این مطالعه انجام گرفت.
روش ها
این مطالعه یک مطالعه ی توصیفی تحلیلی گذشته نگر بود که در سال 1390 بر روی بیماران مبتلا به هپاتیت C که جهت درمان به مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری اصفهان مراجعه کرده بودند، انجام شد. پرونده ی کلیه ی بیماران مبتلا به هپاتیت C مزمن مراجعه کننده به این مرکز که تحت آزمایش ویروس به روش PCR (Polymerase chain reaction) قرار گرفته بودند، ارزیابی شد. داده های به دست آمده وارد رایانه شد و به وسیله ی نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها
میانگین تعداد ژن شمارش شده قبل از درمان 6139188 ± 3549878 با دامنه ی 25038831–1100 بود. در 12 هفته بعد از درمان شمارش تعداد ژن در 5 بیمار (20 درصد) بیشتر از log2 و در یک بیمار (4 درصد) کمتر از log2 کاهش پیدا کرد و در 19 بیمار (76 درصد) غیر قابل شمارش بود.
نتیجه گیری
نتایج این مطالعه نشان داد که استفاده از دو ترکیب دارویی فوق می تواند در کوتاه مدت اثرات درمانی مفیدی را برای بیماران به همراه داشته باشد و از طرف دیگر، باعث کاهش هزینه های درمانی در بیماران گردد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
3
لینک کوتاه:
magiran.com/p1027705 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!