ایران سرزمین شگفتی ها

نویسنده:
چکیده:
برخی برما ایراد می گیرند که بیش از آنچه هستیم به خود می بالیم. صحت این مطلب بر می گردد به برداشت شخصی افراد و اصلا«قصد تائید و یا رد این مدعا را ندارم. در گوشه و کنار این مرز و بوم نکات و پیچیدگی هایی به چشم می خورد که هر یک از آنها این قوم و ملت را از سایر جهان متمایز می کند و اینجاست که نه ما که هرملت دیگری به جای ما بود به خود می بالید.
بحث استفاده از انرژی های پاک و یا به عبارتی انرژی های نوین چند دهه بیش نیست که نقل محافل علمی شده و بسیاری از دانشمندان به تحقیق در این خصوص پرداخته اند. شاید بتوان گفت اولین انرژی پاکی که انسان به آن دست یافت نیروی باد بود. کشتی های بادبانی در گذشته دلیلی واضح بر این نظر است. اما نیروی باد علاوه بر آنکه نیروی محرک کشتی های قدیمی بوده در کشور هلند برای آسیا های بادی نیز کاربرد داشته و چرخ های بادی چاه در بسیاری از جاها نیز از چنین نیرویی بهره می گرفتند و هنوز نیز این روند ادامه دارد و شکل جدید آن همان نیروگاه های بادی است که در راه قزوین - رشت در کنار سد منجیل و بسیاری از نقاط دیگر می بینیم. اکثر مردم دنیا هلند را مبتکر استفاده از این نیروی طبیعی می دانند. و این فناوری آنقدر با فرهنگ این کشور در آمیخته که به شکل نماد آن کشور در آمده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
34
لینک کوتاه:
magiran.com/p1058761 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!