مقایسه سطح سرمی آنتی بتا دو گلیکوپروتئین 1 در سرم خانم های باردار با سابقه سقط مکرر و خانم های باردار سالم در شهر گرگان

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
سقط مکرر از شایع ترین اختلالات تولیدمثل است و به از دست رفتن سه دفعه یا بیشتر بارداری قبل از ایجاد حیات درجنین گفته می شود. یکی ازدلایل این عارضه عوامل ایمونولوژیک مانند اتوآنتی بادی های همراه با سندرم آنتی فسفولیپید می باشد.
روش بررسی
این بررسی از نوع موردی شاهدی بود که در دو گروه چهل نفری ازخانم های باردار با سابقه سقط مکررو خانم های باردار سالم، شهرستان گرگان انجام شد. برای تمام افراد داوطلب بیمار وسالم پرسشنامه ای تکمیل و معاینات بالینی توسط پزشک متخصص زنان جهت تشخیص موارد بیماری و یا سلامت انجام شد. نمونه های سرم پس از جداسازی از خون وریدی تازمان انجام آزمایش در دمای - 20o C نگهداری ودر هنگام آزمایش با دو روش الیزا 96 آزمونی و آنالایزر اتوماتیک تک آزمونی میزان اتوآنتی بادی Anti- β2GP1 در سرم برای هر کدام از کلاسهای IgM و IgG به طور مجزا اندازه گیری گردید.
یافته ها
نتایج این بررسی نشان داد که در سرم 5/7 % از هر دو گروه بیماران و افراد سالم آنتی بادی از کلاس IgG علیه β2GP1 وجود دارد. نتایج این بررسی نشان داد که فراوانی موارد مثبت آنتی بادی از کلاس IgM علیه β2GP1 در سرم گروه بیماران 5 % و افراد سالم 5/7 % است. همچنین این بررسی نشان داد که سابقه خانوادگی سقط در افراد درجه یک، دربین بیماران 5/33% و درمیان زنان سالم 5/17% است.
نتیجه گیری
بین سطح سرمی آنتی بادی علیه β2GP1 از کلاس IgG و IgM در خانم های باردار با سابقه سقط مکرر با خانم های باردار سالم از نظر آماری تفاوت معنی داری وجود نداشت، اماتولید این آنتی بادی همراه با حاملگی در برخی از خانمهای باردار تولید می شود. سابقه خانوادگی سقط در دو گروه افراد بیمار و سالم تفاوت معنی دار دارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
8 تا 14
لینک کوتاه:
magiran.com/p1088822 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!