تاثیر رسانه های یادگیری الکترونیکی بر تقویت رفتار اجتماعی جوانان از دیدگاه اساتید و دانشجویان (رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی ساری)

پیام:
چکیده:
هدف پژوهش بررسی تاثیر رسانه های یادگیری الکترونیکی بر تقویت رفتار اجتماعی جوانان از دیدگاه اساتید و دانشجویان رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی ساری بود، روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان و اساتید رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در سال تحصیلی 89-88 بود. نمونه آماری با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه برای دانشجویان برابر با 320 نفر و برای اساتید برابر با 30 نفر تعیین گردید که به روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمع-آوری اطلاعات پرسشنامه بسته پاسخ محقق ساخته بود که بر اساس فرضیه های تحقیق و به شیوه مقیاس لیکرت پس از به دست آوردن اعتبار (88/0) اجرا شد. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش های آماری توصیفی از قبیل توزیع فراوانی، درصد فراوانی و جداول آماری مربوط به آن استفاده شد. در بخش آمار استنباطی با توجه به ترتیبی بودن مقیاس اندازه گیری به منظور تایید یا رد فرضیه های تحقیق، برای شش فرضیه اول از آزمون مجذور کای دو و برای دو فرضیه پایانی به دلیل مقایسه دو گروه مستقل از آزمون یومان- ویتنی استفاده شد. نتایج نشان داد که اینترنت از آنجائیکه می تواند میان فرهنگ ها و عقاید و تجربیات متفاوت و حوزه جغرافیایی مختلف ارتباط فعال برقرار سازد در تعاملات فردی جوانان موثر است. استفاده از انواع رسانه های الکترونیکی از جمله اینترنت موجب احساس توانمندی در جوانان و جلب توجه از سوی افراد جامعه می شود و بنابراین بر تقویت منزلت اجتماعی جوانان نیز موثر می باشد. در مورد استفاده از پست الکترونیکی می توان گفت که حس برقراری و انجام ارتباط گروهی را موجب می شود و بنابراین بر مسوولیت پذیری جوانان در انجام فعالیت های گروهی موثر می باشد. همچنین با توجه به حس مسوولیت پذیری، انگیزه بالا و حساسیت زیاد زنان در استفاده از فن آوری روز، اساتید و دانشجویان زن بیشتر از مردان معتقد به تاثیرگذاری رسانه های یادگیری الکترونیکی بر تقویت رفتار اجتماعی جوانان بودند. در پایان با توجه به درک یکسان و مشترک اساتید و دانشجویان نسبت به اهمیت و ضرورت استفاده از فناوری روز در فعالیت-های آموزش و یادگیری در محیط های علمی و دانشگاه، هر دو قشر جامعه نسبت به تاثیرگذاری رسانه یادگیری الکترونیکی بر تقویت رفتار اجتماعی جوانان نظرات مشترکی داشتند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
83
لینک کوتاه:
magiran.com/p1091638 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!