بررسی درگیری های قلبی در مبتلایان به بیماری کاوازاکی

پیام:
چکیده:
مقدمه

بیماری کاوازاکی، یکی از بیماری های کودکان است که بیشتر کودکان زیر 5 سال را گرفتار می کند و به صورت حاد خود محدود بروز کرده و گستردگی جهانی دارد، یکی از خصوصیات مهم بیماری کاوازاکی این است که در صورت عدم تشخیص و درمان صحیح، بروز عوارض و مشکلات قلبی متعدد، سلامت بیمار را تهدید می کند. هدف از این مطالعه بررسی دموگرافیک گرفتاری های قلبی در بیماران مبتلا به کاوازاکی بود.

مواد و روش ها

مطالعه گذشته نگر و توصیفی است و جمع آوری اطلاعات از طریق بررسی پرونده های بیماران مبتلا به کاوازاکی که در بیمارستان امام حسین(ع) و بیمارستان کودکان مفید، بین سال 79 تا 84 بستری بودند انجام گرفته است.
یافته های پژوهش: در مدت فوق الذکر، تعداد 97 بیمار با تشخیص ابتلا به بیماری کاوازاکی در دو مرکز بستری شده اند از این تعداد 65 نفر(1/67 درصد) پسر و 32 نفر(9/32 درصد) دختر بودند که به نسبت 1/2 می باشد. 75 مورد(3/77 درصد) سن زیر 5 سال و 22 مورد(7/22 درصد) سن بالای 5 سال داشتند. از کل بیماران 32 مورد(9/32 درصد) یک و یا چند مشکل قلبی داشتند. از این تعداد بیمار دچار عارضه قلبی، 20 نفر پسر(5/62 درصد) و 12 نفر دختر (5/37 درصد) بودند. بیشترین درگیری قلبی؛ پریکاردیال افیوژن(7/23 درصد) و کمترین درگیری قلبی؛ دیلاتاسیون عروق کرونر و AS (2 درصد) بود.

بحث و نتیجه گیری

تشخیص به موقع و درمان پیشگیرانه می تواند از عوارض بیماری کاوازاکی جلوگیری نماید. هم چنین با اجرای برنامه بازتوانی قلبی می توان به بهبود کیفیت زندگی این بیماران کمک نمود.

زبان:
فارسی
صفحات:
134 تا 140
لینک کوتاه:
magiran.com/p1131393 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!