بررسی عوامل موثر بر ساختار مالی شرکت های کوچک و متوسط

پیام:
چکیده:
شرکت ها برای سرمایه گذاری جدید و نیز تامین مالی پروژه های خود احتیاج به منابع مالی دارند و به منظور به حداکثر رساندن ثروت سهامداران، باید بهترین ترکیب منابع یا همان ساختار سرمایه شرکت را مشخص نمایند. چگونگی تامین مالی دارایی های شرکت برای افراد و موسسات ذینفع نیز درخور توجه است و اینکه شرکت ها در خصوص نحوه تامین مالی دارایی های خود چه میزان از بدهی و یا چه میزان از سهام استفاده نموده اند، دارای اهمیت می باشد زیرا این امر بر تصمیمات اعتباردهندگان در ارتباط با آن شرکت اثر خواهد داشت.
در این پژوهش به بررسی برخی عوامل موثر مانند نقدینگی، ریسک سیستماتیک، قیمت سهام، فرصت های رشد و نوسانات سود بر ساختار مالی شرکت های کوچک و متوسط پرداخته شده است. جهت بررسی فرضیه های پژوهش 82 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1384 تا 1388 انتخاب گردیده اند که بر اساس معیارهایی به آن ها شرکت های کوچک و متوسط اطلاق می شود.
برای سنجش مدل اقتصاد سنجی پژوهش که در قالب مدل داده های ترکیبی(پانل) بررسی گردیده از نرم افزار ای ویوز و همچنین برای اندازه گیری همبستگی میان متغیرها که از ضریب همبستگی پیرسون تعیین شده، از نرم افزار اس پی اس اس استفاده شده است.
نتایج پژوهش حاکی از وجود رابطه معکوس میان متغیرهای نقدینگی و فرصت های رشد با ساختار مالی شرکت های کوچک و متوسط بوده و نیز سایر متغیرهای پژوهش شامل ریسک سیستماتیک، قیمت سهام و نوسانات سود فاقد رابطه معنادار با ساختار مالی شرکت های مذکور بوده اند.
زبان:
فارسی
صفحات:
41 تا 64
لینک کوتاه:
magiran.com/p1134329 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!