طراحی لایه- متقاطع برای کنترل ازدحام، مسیریابی و زمان بندی در شبکه های بی سیم ad-hocبا در نظر گرفتن توان الکتریکی گره ها

پیام:
چکیده:
شبکه های بی سیم Ad-hoc متشکل از مجموعه ای از گره های بی سیم هستند که از طریق امواج رادیویی در ارتباطند. در شبکه-بندی در محیط بی سیم، چالش های متعددی وجود دارد. یکی از مهمترین این چالش ها مکانیزم نگهداری و حفظ اتصال برای مصرف توان است. در این مقاله یک الگوریتم بهینه چندمنظوره برای شبکه های بی سیم ad-hoc طراحی شده است که اثر توان الکتریکی گره ها بر کنترل ازدحام، مسیریابی و زمان بندی لایه- متقاطع را نشان می دهد. ابتدا محدودیت های نرخ و زمان بندی فرمول بندی می شود. در این راه، متغیرهای جریان چند کالایی استفاده شده اند. سپس تخصیص منابع در شبکه با کانال بی سیم ثابت و تجهیزات تک نرخی فرموله شده است. از آنجایی که اثر توان الکتریکی گره ها به عنوان موضوع جدید در این مقاله در نظر گرفته شده است، مسئله تخصیص منابع به صورت تابع سود مندی و هزینه به طور همزمان در مسئله ماکزیمم سازی با توجه به محدودیت-های مذکور در نظر گرفته شده است. مسئله تخصیص منابع بوسیله تجزیه دوگان به سه زیر مسئله کنترل ازدحام، مسیریابی و زمان بندی تجزیه شده است که با یکدیگر از طریق هزینه ازدحام و هزینه لینک در تعامل هستند. یک مثال به منظور نشان دادن کارایی الگوریتم ارائه شده در پایان آورده شده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
67
لینک کوتاه:
magiran.com/p1146678 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!