تابع پاسخ فرکانسی از بدنه یک زیر دریایی

پیام:
چکیده:
در این تحقیق مدل ساده شده سازه بدنه زیردریایی بعنوان یک پوسته استوانه ای که با رینگهای حلقوی تقویت شده است، در نظر گرفته می شود. شناسایی زیر دریایی در فرکانسهای پایین صورت می پذیرد، بنابراین هدف، تعیین تابع پاسخ فرکانسی در فرکانسهای کمتر از 100 هرتز، می باشد. جهت تعیین تابع پاسخ فرکانسی می بایست ماتریس جرم، ماتریس سختی و ماتریس دمپینگ از بدنه مدل زیر دریایی، استخراج گردد.
جهت استخراج سه ماتریس ذکر شده برای سازه، سازه در نرم افزار ANSYS11 مدل می شود و با المان مثلثی مش بندی می گردد، میدان جابجایی هر گره در دو راستای شعاعی و محوری در نطر گرفته می شود، تعداد المانها و مختصات گره های المانهای سازه توسط نرم افزار MATLAB تحلیل تئوری اجزای محدود پوسته های دوار می گردد، سه ماتریس ذکر شده استخراج می شود، سپس فرکانسهای طبیعی بدنه زیر دریایی حاصل می شود و نمودار تابع پاسخ فرکانسی در محدوده فرکانسی کمتر از 100 هرتز رسم می گردد.
از موفقیت های بکارگیری این روش می توان به تعیین تابع پاسخ فرکانسی سیستم شافت – پروانه زیر دریایی، کوپل سیستم شافت – پروانه به بدنه زیر دریایی، طراحی بهینه مبدل رزونانسی در فرکانس های پایین جهت کاهش نویز انتقالی از پروانه به بدنه زیر دریایی با تکنیک ژنتیک الگوریتم، توصیف اثر آکوستیکی یک زیر دریایی بعلت تحریک از سوی پروانه زیر دریایی، اشاره نمود، که توسط گروه در حال تحقیق و بررسی می باشد. و می توان این کار را یکی از فناوری های نوین در یایی محسوب نمود، و بعنوان طرح قابل اجرا در نداجا وصنایع دریایی پیاده سازی نمود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
25
لینک کوتاه:
magiran.com/p1215223 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!