مقایسه دو روش برای کمی سازی تشکیل بیوفیلم Acinetobacter baumannii

پیام:
چکیده:
مقدمه
ابزار های پزشکی از مواد مختلفی مانند پلی پروپیلن، پلی کربنات، پلی استیرن، شیشه و غیره ساخته شده است. Acinetobacter baumannii با اتصال به این سطوح قادر به تشکیل بیوفیلم است و بنابراین، بیماری های عفونی وابسته به ابزار را ایجاد می کند. بیوفیلم ها اجتماعاتی از باکتری های متصل به سطوح اند. در این مطالعه، توانایی تشکیل بیوفیلم جدایه های بالینی Acinetobacter baumannii با دو روش بر روی سطوح متفاوت ارزیابی شده است.
مواد و روش ها
تشکیل بیوفیلم 75 جدایه بالینی Acinetobacter baumannii روی سطح پلی کربنات (میکروتیتر پلیت) و سطح پلی پروپیلن (فالکون) با روش های کریستال ویوله و نمک XTT تترازولیوم (2،3-Bis-(2-methoxy-4-nitro-5-sulfophenyl)-2H-tetrazolium-5-carboxanilide salt) ارزیابی شد.
نتایج
نتایج نشان می دهد که اغلب جدایه ها قادر به تشکیل بیوفیلم بودند اما تعداد بیشتری از جدایه ها قادر به تشکیل بیوفیلم روی سطح پروپیلن در شرایط تکان دادن بودند. روش XTT توانایی تشکیل بیوفیلم قوی 10 جدایه را تایید کرد.
بحث و نتیجه گیری
هر دو روش سنجش، کاربری عالی را برای کمی سازی تشکیل بیوفیلم نشان دادند. روش کریستال ویوله ارزان و آسان است و بیشتر برای کمی سازی تشکیل بیوفیلم میکروارگانیسم ها استفاده می شود. اما روش XTT قابل اعتمادتر و تکرارپذیرتر است. بیشتر جدایه های اسینتوباکتر توانایی تشکیل بیوفیلم را روی ابزار های پزشکی دارند که می تواند باعث عفونت های وابسته به ابزار شود.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
51 تا 56
لینک کوتاه:
magiran.com/p1256150 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!