بررسی وضعیت موجود و ارائه استراتژی های مطلوب برای بهبود کارائی کانالهای توزیع پسته صادراتی استان کرمان با استفاده از مدل SWOT

پیام:
چکیده:
در این تحقیق ابتدا به بررسی وضعیت پسته ایران با تاکید بر پسته صادراتی استان کرمان و عملکرد آن طی چند سال اخیر پرداخته شد و وضعیت کانال های توزیع پسته صادراتی استان کرمان بررسی گردید. اهداف تحقیق حاضر شامل تعیین مهمترین نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای پیش روی کانال های توزیع پسته صادراتی استان کرمان و پیشنهاد استراتژی های مناسب با توجه به وضعیت فعلی می باشند. برای انجام تحقیق حاضر از روش پیمایشی استفاده گردید. به همین منظور اطلاعات لازم از طریق مصاحبه حضوری و تکمیل پرسشنامه از صادر کنندگان پسته استان کرمان جمع آوری شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون آماری میانگین یک دامنه ای (آزمون tتک نمونه ای)، ماتریس ارزیابی عوامل داخلی و خارجی و مدل SWOT استفاده گردید. با استفاده از آزمون آماری t به شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید کانال توزیع پسته استان کرمان پرداخته و سپس با استفاده از وزن نسبی نقاط قوت, ضعف, فرصت ها و تهدیدات تایید شده، الویت بندی گردیدند. سپس با استفاده از تحلیل SWOT راهبردها و راهکارهایی جهت بهبود کانال های توزیع پسته صادراتی استان کرمان ارائه گردیده و در نهایت بر اساس ماتریس ارزیابی عوامل داخلی و خارجی وضعیت فعلی کانال های توزیع پسته استان کرمان مشخص و بهترین استراتژی برای اجرا انتخاب و پیشنهاد می گردد. بر اساس نتیجه تحقیق، در حال حاضر بهترین استراتژی برای اجرا استراتژی دفاعی (WT) می باشد.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
15 تا 23
لینک کوتاه:
magiran.com/p1263161 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!