بررسی دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از آموزش دندانپزشکی ترمیمی

پیام:
چکیده:
سابقه و هدف
چگونگی روش آموزش در فراگیری دانشجویان از اهمیت بالائی برخوردار است. مقالاث متعددی به اهمیت یک سیستم آموزشی ایده آل در دندانپزشکی پرداخته اند. مطالعه حاضر به بررسی دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی از آموزش دریافتی در بخش دندانپزشکی ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می پردازد.
مواد و روش ها
مطالعه توصیفی مقطعی حاضر با استفاده از فرم نظرسنجی بر روی 220 دانشجوی دندانپزشکی انجام پذیرفت. پرسشنامه شامل اطلاعات دموگرافیک، نمره دندانپزشکی ترمیمی و دوره های مرتبط، تاثیر دوره پری کلینیک در آماده سازی دانشجویان برای کار بر روی بیمار، روش های ارتقای مهارت دانشجویان در کار کلینیکی، نقطه نظرات دانشجویان در ارتباط با نحوه ارزیابی دانسته ها در ارتباط با مبحث تدریس شده، منابع درسی لازم برای گذراندن امتحانات و میزان رضایت دانشجویان از دوره های کلینیکی ترمیمی بود. اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی مورد آنالیز قرار گرفت.
یافته ها
متوسط رضایتمندی دانشجویان از درس دندانپزشکی ترمیمی 3 و پری کلینیک آناتومی دندان به ترتیب برابر 31/3 و 74/2 از 5 بود. 3/57% از دانشجویان بر ضرورت مطالعه کتاب های مرجع دندانپزشکی ترمیمی جهت آمادگی برای امتحان تاکید داشتند. 5/50% از دانشجویان سخنرانی توسط اساتید به همراه مشارکت فعال دانشجویان را بهترین روش تدریس دندانپزشکی ترمیمی می دانستند، 5/60% اعتقاد داشتند ترکیبی از کتاب های مرجع، سخنرانی های اساتید و جزوه های کلاسی برای ارزیابی دانش آموخته شده توسط دانشجویان ضروری است.
نتیجه گیری
نتایج نشان داد بخش دندانپزشکی ترمیمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آموزش و جلب رضایت دانشجویان موفق بوده است اما تغییراتی در محتوای مواد آموزشی باید صورت گیرد و دانشجویان باید ترغیب شوند تا فعالانه در مباحث کلاسی شرکت نمایند.
زبان:
فارسی
صفحات:
98 تا 105
لینک کوتاه:
magiran.com/p1295611 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!