مطالعه تطبیقی سامانه اطلاعات طب نظامی در کشورهای آمریکا، استرالیا، انگلستان و ایران

پیام:
چکیده:
مقدمه
مستندسازی اطلاعات بهداشتی نیروهای مسلح به ویژه در هنگام بحران، برای بهینه سازی مراقبت های بهداشتی ارائه شده و مدیریت فرایند تخلیه مجروحان امری حیاتی می باشد. در این راستا ایجاد و توسعه سامانه های اطلاعاتی به منظور افزایش کارایی، اثربخشی و رضایتمندی مجروحان و نیز ارتقاء کیفیت خدمات بهداشتی ضرورتی انکار ناپذیر است. در این پژوهش مطالعه تطبیقی سامانه اطلاعات طب رزمی کشورهای منتخب با هدف ارائه پیشنهاداتی در جهت بهبود سامانه اطلاعات طب رزمی ایران صورت گرفته است.
روش بررسی
پژوهش حاضر که توصیفی-تطبیقی بوده که سامانه اطلاعات طب رزمی کشورهای منتخب را با استفاده از کتب، مقالات، مجلات، پایگاه های اطلاع رسانی سازمان ها و منابع الکترونیکی مورد بررسی قرار داده است.
یافته ها
یافته های حاصل از پژوهش نشان می دهد که برخلاف ایران، کشورهای آمریکا، استرالیا و انگلستان دارای پرونده الکترونیک سلامت نظامی و پرونده پزشکی الکترونیک سرپایی مختص به خود بوده و از سیستم های ذخیره،بازیابی و تبادل اطلاعات به منظور پشتیبانی از مستندسازی اطلاعات سلامت کارکنان خود در زمان بحران استفاده می کنند.
بحث و نتیجه گیری
براساس نتایج حاصل، ایجاد و به کارگیری یک پرونده الکترونیک سلامت نظامی که اطلاعات مربوط به مراقبت های اولیه، ثانویه، دندانپزشکی، بازتوانی و... کارکنان نیروهای مسلح کشورمان از زمان استخدام تا بازنشستگی و حتی پس از آن را در یک پایگاه داده واحد جمع آوری نماید امری ضروری بوده و به عنوان بخشی از این پرونده باید مستندسازی وضعیت بهداشتی نیروهای مسلح در زمان بحران و در مناطق عملیاتی نیز به صورت الکترونیکی انجام گیرد.
زبان:
فارسی
صفحات:
59 تا 66
لینک کوتاه:
magiran.com/p1301255 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!